Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Cayenne Coupe GTS
Porsche Cayenne Coupe GTS
Porsche Cayenne Coupe GTS
Porsche Cayenne Coupe GTS
11 Fotogalerie

Nové Porsche Cayenne GTS & Cayenne Coupe GTS přijíždí s motory V8

Německá automobilka dnes rozšířila nabídku svých sportovních SUV o modely Cayenne GTS & Cayenne Coupe GTS, pod jejichž kapotou bijí čtyřlitrová osmiválcová srdce.

Tradiční Cayenne i stylovější Cayenne Coupe ve sportovním provedení GTS nabídnout 4,0litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, který je naladěn na 338 kW (460 k) a 620 N.m točivého momentu. Motor je spárován s osmistupňovým automatem, přes který putuje točivý moment na systém pohonu všech kol.

Oproti minulé generace Cayenne GTS, která byla osazena 3,6litrovým dvakrát přeplňovaným motorem V6, jsme se tak dočkali nárůstu výkonu o 15 kW (20 k) a 20 N.m točivého momentu.

Díky nově získaným koním jsou tak obě karosářské verze Cayenne GTS, vybavené paketem Chrono Paket, schopny akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy – tedy o 0,6 sekundy rychleji. Maximální rychlost se zvýšila na 270 km/h, což znamená zlepšení o 8 km/h.

K lepším parametrům ovšem novým modelům GTS pomohla i lépe naladěná převodovka Tiptronic S a opomenout nemůžeme ani upravený výfukový systém, který by měl nabídnout sportovní zvuk. Jeho zdvojené koncovky jsou standardně umístěny na krajích zadního nárazníku, speciálně pro modely GTS a v budoucnu i Turbo Cayenne Turbo Coupé v kombinaci s Lightweight Sports Package však bude dostupný i výfukový systém s dvojicí výrazných oválných koncovek uprostřed nárazníku.

Kromě výkonnějšího motoru dostal Cayenne GTS i nový sportovně naladěný podvozek, jehož světlá výška byla snížena o 20 mm. Již ve standardu navíc modely GTS nabídnou i Porsche Active Suspension Management a Porsche Torque Vectoring Plus. Na přání je možné vůz osadit i stabilizačním systémem Porsche Dynamic Chassis Control, natáčením zadní nápravy nebo o 10 mm sníženým vzduchovým podvozkem.

Po designové stránce se modely GTS snaží zaujmout standardním paketem Sport Design, který doplňují charakteristické černě lakované doplňky. Lehkému ztmavení se ovšem nevyhnuly přední LED světlomety Porsche Dynamic Light System ani zadní LED svítilny. V podbězích se zabydlela 21“palcová černá kola RS Spyder Design.

Video placeholder
Transalpina, Porsche Cayenne GTS, Porsche Travels Club, Honza, dojmy, video • auto.cz

Za nimi se ukrývají červeně lakované třmeny brzdičů, které se standardně zakusují do obyčejných kotoučů s průměrem 390 mm vpředu a 358 mm vzadu. Příznivci ostré jízdy si však mohou připlatit i za brzdy s vrstvou karbidu Wolframu (PSCB), nebo kompozitní keramické brzdy (PCCB).

Interiéru dominuje čalounění Alcantarou, která kromě sportovních sedadel s výrazným bočním vedením pokrývá i stropnici, středový panel nebo výplně dveří. Mezi dalšími materiály v interiéru nechybí kůže nebo leštěný hliník. Třešničkou na dortu jsou pak loga GTS na hlavových opěrkách, tachometru, nebo prazích.