Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 911 GT3 Touring Package
Porsche 911 GT3 Touring Package
Porsche 911 GT3 Touring Package
Porsche 911 GT3 Touring Package
74 Fotogalerie

Nové Porsche 911 GT3 trochu zpomalilo, zato se bude lépe řídit

Lukáš Volšický

Nová evoluce kultovní GT3 sice ztratila trochu ze své síly, ale automobilka zapracovala na tom, aby byla ovladatelnější při rychlém tempu.

Porsche 911 GT3 je jedním ze svatých grálů ve světě sportovních aut. Letos je to už 25 let od uvedení prvního modelu z tohoto rodu v roce 1999 a automobilka při této příležitosti odhaluje nejnovější evoluci aktuální generace. Řidičská GT3 je dalším Porsche 911 procházejícím inovací s letošním faceliftem, označovaným 992.2, a nejlepší zprávou je, že si stále zachovala svůj tradiční vysokootáčkový atmosférický šestiválec.

A když už jsem nakousl techniku, pojďme s ní rovnou pokračovat. Nové Porsche 911 GT3 má ploché šestiválcové srdce s čtyřlitrovým zdvihovým objemem, maximálním výkonem 375 kW (510 koní) a točivým momentem až 450 newtommetrů. Automobilka to sice v české tiskové zprávě neuvádí, ale GT3 s novou modernizací ztratila 20 newtonmetrů, zřejmě kvůli přísnějším emisním limitům.

Porsche jej stále vybavuje tradičním šestistupňovým manuálem i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK a nová evoluce je nepatrně pomalejší než původní verze. Časy akcelerace z 0 na 100 km/h – s manuálem za 3,9 sekundy a PDK za 3,4 sekundy – jsou sice stejné jako předtím, ale maximální rychlost se trochu snížila. Varianta s automatem nově jezdí až 311 km/h (dříve 318 km/h), s manuálem až 313 km/h (dříve 320 km/h).

Nutnou emisní výbavu motoru se dvěma filtry pevných částic a čtyřmi katalyzátory však Porsche vyvažuje novými převodovkami s kratšími převody o osm procent a uvádí, že uvnitř motoru přepracovalo hlavy válců a vybavilo jej vačkovými hřídeli z ostřejšího modelu 911 GT3 RS pro ještě dynamičtější charakter v širším spektru otáček, separátními škrtícími klapkami a optimalizovanými olejovými chladiči.

A to není jediné vylepšení převzaté z okruhové verze RS. Nová „GéTé-trojka“ přijíždí s vylepšeným podvozkem s přepracovaným předním kulovým kloubem spodního ramene, jako je tom u aktuální GT3 RS, aby se příď méně ponořovala při prudkém brzdění z vysokých rychlostí. V automobilovém slangu se tomu říká „antidiving“ a lidé z Porsche říkají že se díky tomu vylepšená verze lépe řídí.

Nové Porsche 911 GT3 se představuje v obou svých verzích – standardní variantě s velkým křídlem i luxusnější variantě Touring s výsuvným zadním spoilerem a luxusnějším interiérem. GT3 Touring si nově můžete vybavit i zadními sedadly, zatímco standardní model je k dispozici i s odlehčujícím paketem Weissach, nabízejícím dokonce hořčíková kola. V nejlehčí konfiguraci váží nová 911 GT3 pouhých 1420 kilogramů.

Video placeholder
Porsche 911 GT3 a GT3 Touring - facelift • Porsche News TV