Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Maserati GT2 Stradale
Maserati GT2 Stradale
Maserati GT2 Stradale
Maserati GT2 Stradale
49 Fotogalerie

Nové Maserati GT2 Stradale se inspiruje závoďákem. Má přítlak půl tuny

Lukáš Volšický

Italové se povznesli nad ekonomické problémy Maserati a odhalují novou okruhovou hračku. Přivítejte nové Maserati GT2 Stradale.

Italské Maserati je v extrémně obtížné situaci. Koncem července se objevila informace, že slavné automobilce s Neptunovým trojzubcem ve znaku během prvního letošního pololetí klesly prodeje o více než padesát procent, s čímž je spojena i vysoká provozní ztráta přesahující dvě miliardy korun. To však automobilce, jež už vyrábí pouze šestiválcové a elektrické modely, nebrání v uvádění nových hraček pro milovníky okruhových dnů.

Maserati na nedávném automobilovém festivalu Monterey Car Week v Kalifornii představilo ohromující novinku, kterou je nový supersport GT2 Stradale. Ten je silničním derivátem okruhového Maserati GT2, jež vychází z nejnovějšího standardního supersportu Maserati MC20. S výrazně rychlejším a extrémnějším novým počinem se tak značka vrhá na trh vrcholných řidičských aut, kde vládne konkurenční Porsche 911 GT3 RS.

Nové Maserati GT2 Stradale je nejvýkonnějším silničním vozem značky všech dob a má vylepšený dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec Nettuno o 471 kW (640 koních) a 720 newtonmetrech. Ve srovnání s výchozím modelem MC20 to je nárůst o 7 kW (10 koní) a 10 newtonmetrů. Bohužel však neznáme porovnání se závodním speciálem, protože na závodních okruzích je důležitější tzv. „vyváženost výkonu“, tedy poměr mezi skutečnou hmotností vozu a silou motoru.

Video placeholder
Maserati GT2 Stradale • Maserati

Vraťme se však k silničnímu derivátu, protože ten má výrazně přepracovanou aerodynamiku, zakládající na prvcích ze závoďáku. Oproti MC20 má větší sací otvory, průduchy na kapotě i blatnících, 20“ kovaná kola nebo velké karbonové křídlo z okruhového GT2, jež při rychlosti 280 km/h vytváří přítlak 500 kilogramů. A mimochodem, volitelně můžete sáhnout i po karbonové střeše.

Nejvýraznější novinkou v purističtějším interiéru jsou skořepinová sportovní sedadla z uhlíkových vláken s alcantarovým čalouněním v odstínu Blu Elettrico. V kabině však zůstává moderní infotainment s 10,25“ digitálním přístrojovým štítem i 10,25“ dotykovou obrazovkou a audio se šesti, nebo dvanácti reproduktory. Speciální volant s diodovou signalizací otáček se probouzí od 5500 ot./min. a indikuje, kdy máte přeřadit na další rychlostní stupeň.

S osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou totiž Maserati GT2 Stradale akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a vyvine maximální rychlost 324 km/h. V reálném světě je však o 2 km/h pomalejší než obyčejnější Maserati MC20, zato bude rychlejší a zábavnější na okruzích, protože je o 60 kilogramů lehčí.

Právě kvůli tomu Maserati nabízí i dva různé volitelné pakety. Ten první nabízí elektronický samosvorný diferenciál, karbon-keramické závodní brzdy a lepivé semislicky Michelin v kombinaci s unikátním nastavením ABS a ESC. Ještě pokročilejší balíček Performance Plus to pak doplňuje i hasicím přístrojem a čtyřbodovými bezpečnostními pásy.

Bohužel však automobilka při oficiálním představení nezveřejnila jedinou informaci o plánovaném zahájení výroby, uvedení do prodeje ani základní ceně. Připomínáme jen, že standardní Maserati MC20 stojí od 247.681 eur, tedy přibližně 6,2 milionu korun.