Nové Maserati GT2 Stradale se inspiruje závoďákem. Má přítlak půl tuny
Italové se povznesli nad ekonomické problémy Maserati a odhalují novou okruhovou hračku. Přivítejte nové Maserati GT2 Stradale.
Italské Maserati je v extrémně obtížné situaci. Koncem července se objevila informace, že slavné automobilce s Neptunovým trojzubcem ve znaku během prvního letošního pololetí klesly prodeje o více než padesát procent, s čímž je spojena i vysoká provozní ztráta přesahující dvě miliardy korun. To však automobilce, jež už vyrábí pouze šestiválcové a elektrické modely, nebrání v uvádění nových hraček pro milovníky okruhových dnů.
Maserati na nedávném automobilovém festivalu Monterey Car Week v Kalifornii představilo ohromující novinku, kterou je nový supersport GT2 Stradale. Ten je silničním derivátem okruhového Maserati GT2, jež vychází z nejnovějšího standardního supersportu Maserati MC20. S výrazně rychlejším a extrémnějším novým počinem se tak značka vrhá na trh vrcholných řidičských aut, kde vládne konkurenční Porsche 911 GT3 RS.
Nové Maserati GT2 Stradale je nejvýkonnějším silničním vozem značky všech dob a má vylepšený dvěma turbodmychadly přeplňovaný třílitrový vidlicový šestiválec Nettuno o 471 kW (640 koních) a 720 newtonmetrech. Ve srovnání s výchozím modelem MC20 to je nárůst o 7 kW (10 koní) a 10 newtonmetrů. Bohužel však neznáme porovnání se závodním speciálem, protože na závodních okruzích je důležitější tzv. „vyváženost výkonu“, tedy poměr mezi skutečnou hmotností vozu a silou motoru.

Vraťme se však k silničnímu derivátu, protože ten má výrazně přepracovanou aerodynamiku, zakládající na prvcích ze závoďáku. Oproti MC20 má větší sací otvory, průduchy na kapotě i blatnících, 20“ kovaná kola nebo velké karbonové křídlo z okruhového GT2, jež při rychlosti 280 km/h vytváří přítlak 500 kilogramů. A mimochodem, volitelně můžete sáhnout i po karbonové střeše.
Nejvýraznější novinkou v purističtějším interiéru jsou skořepinová sportovní sedadla z uhlíkových vláken s alcantarovým čalouněním v odstínu Blu Elettrico. V kabině však zůstává moderní infotainment s 10,25“ digitálním přístrojovým štítem i 10,25“ dotykovou obrazovkou a audio se šesti, nebo dvanácti reproduktory. Speciální volant s diodovou signalizací otáček se probouzí od 5500 ot./min. a indikuje, kdy máte přeřadit na další rychlostní stupeň.
S osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou totiž Maserati GT2 Stradale akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy a vyvine maximální rychlost 324 km/h. V reálném světě je však o 2 km/h pomalejší než obyčejnější Maserati MC20, zato bude rychlejší a zábavnější na okruzích, protože je o 60 kilogramů lehčí.
Právě kvůli tomu Maserati nabízí i dva různé volitelné pakety. Ten první nabízí elektronický samosvorný diferenciál, karbon-keramické závodní brzdy a lepivé semislicky Michelin v kombinaci s unikátním nastavením ABS a ESC. Ještě pokročilejší balíček Performance Plus to pak doplňuje i hasicím přístrojem a čtyřbodovými bezpečnostními pásy.
Bohužel však automobilka při oficiálním představení nezveřejnila jedinou informaci o plánovaném zahájení výroby, uvedení do prodeje ani základní ceně. Připomínáme jen, že standardní Maserati MC20 stojí od 247.681 eur, tedy přibližně 6,2 milionu korun.