Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 330e
BMW 330e
BMW 330e
BMW 330e
24 Fotogalerie

Nové hybridní BMW 330e nabídne až 292 koní a o 50 % vyšší dojezd

Mnichovská automobilka představuje novou generaci trojkového sedanu s plug-in hybridní technologií, díky které nabídne výkon až 292 koní a čistě elektrický dojezd okolo 66 kilometrů.

Necelý rok od představení nové generace BMW trojkové řady představuje mnichovská automobilka její plug-in hybridní variantu, která slibuje až o 50 % delší dojezd na elektřinu a až o 15 % nižší emise CO2, než její předchůdci. Současně by jí však neměl chybět ani sportovní charakter, který umocní nová funkce XtraBoost.

Tradičně ale začněme u pohonné soustavy, kterou tvoří kombinace přeplňovaného 2.0 litrového čtyřválce a nového elektromotoru, který je integrován do automatické osmistupňové převodovky Steptronic. Spalovací motor BMW TwinPower Turbo nabízí výkon 135 kW (184 k) a elektromotor dalších 83 kW (113 k). Kombinovaný výkon pak podle automobilky dosahuje standardně 185 kW (252 k) a 400 Nm točivého momentu.

Novinkou pod kapotou BMW 330e Sedan je však systém XtraBoost, součást standardní výbavy, který by měl „naplno odhalit dynamický charakter vozu.“ Jeho aktivace probíhá stisknutím tlačítka Sport a razantním sešlápnutím plynového pedálu. V ten moment totiž vůz přidá ke kombinovanému výkonu 185 kW (252 k) dalších 30 kW (40 k) a tento výkon udrží po dobu 10 sekund.

Akceleraci z 0 na 100 km/h tak hybridní trojkové BMW zvládá v čase 5,9 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 230 km/h. V režimu Hybrid přitom můžete cestovat čistě na elektrickou energii až do rychlosti 110 km/h a při aktivaci režimu Electric se otevírá možnost lokálně bezemisní jízdy až do rychlosti 140 km/h. Oproti minulým generacím si tak nová hybridní trojka výrazně polepšila.

Video placeholder
BMW 330e Sedan • BMW

O maximální elektrický dojezd se stará nová vysokonapěťová Lithium-iontová baterie o kapacitě 12,0 kWh, ukrytá pod zadními sedadly, díky které se dojezd oproti předchůdcům zvýšil o více než 50 % - na 59 až 66 kilometrů. Klesla naopak hodnoty spotřeby, která by se měla pohybovat v rozmezí 1,9 až 1,6 l/100 km, a také emisí, které by měly činit okolo 43 – 37 gramů CO2 na kilometr. Kombinovanou spotřebu elektrické energie pak BMW udává v rozsahu 15,4 až 14,8 kWh na 100 km.

Baterie umístěná pod zadními sedadly a benzínová nádrž pod zadní nápravou samozřejmě lehce omezují prostor v zavazadlovém prostoru, který se zmenšil na 375 litrů. Ten lze ale stále zvětšit po sklopení zadních sedadel, která jsou dělena v poměru 40:20:40. A komu by to nestačilo, ten si bude muset počkat do roku 2020, kdy automobilka vůbec poprvé představí i plug-in hybridní BMW 330e v karosářském provedení Touring.

V současnosti už však mohou zájemci o plug-in hybridní model vybírat z téměř celého seznamu prvků volitelné výbavy, dostupných pro nové BMW řady 3 Sedan. Nové BMW 330e Sedan je jako alternativa ke standardní specifikaci nabízeno také v provedení model Advantage, Sport Line, Luxury Line nebo M Sport. Navíc mu nechybí ani prvky výbavy, jako je Adaptivní M podvozek s Variabilním sportovním řízením a M sportovními brzdami. Cena podle českého konfigurátoru začíná od 1.256.000 Kč.