Nové Ducati Panigale V4 oficiálně: Dokonalost je ve zvláštním řešení
Nové Ducati Panigale V4 má unikátní technické řešení, které na první pohled působí zvláštně, ale dává dokonalý smysl.
Ducati je jako Ferrari ve světě motorek. Italská továrna vyrábějící motocykly s unikátním desmodromickým rozvodem umí zaujmout i automobilové nadšence, protože už tradičně vyrábí jednostopé stroje, které ohromují technikou a okouzlují až neuvěřitelnou krásou. Jsou opravdovým uměním na kolech, jež si sběratelé kupují, jen aby se mohli radovat z jejich přítomnosti. A právě teď se představuje novinka, jíž si prostě chcete koupit, i kdybyste jí jen měli mít postavenou v obýváku.
Ducati oficiálně odhaluje novou evoluci superbiku Panigale se zásadními inovacemi. Nejnovější pokračování modelu Panigale V4 je totiž prvním supersportem značky od dob Ducati 999 s dvojitou zadní kyvnou vidlicí. Továrna si totiž uvědomuje, že jednostranné kyvné rameno není nejlepším technickým řešením pro přenos vysokých výkonů na asfalt. A pokud by skutečně bylo, používaly by jej všechny závodní speciály MotoGP.
Velkou technickou zajímavostí novinky je i skutečnost, že oboustranná kyvná vidlice ze skořepinového hliníku se svými obrovskými výřezy snižuje boční tuhost o 37 procent. Menší pevnost materiálu není běžně spojena s pokrokem, ale Ducati pro to má vysvětlení. Nejnovější pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP V4 mají na stranách vysokou přilnavost a nová kyvná vidlice s větší pružností dovolí jezdcům toho využít na maximum.
Kyvná vidlice s kovaným hliníkovým kolem navíc snižuje hmotnost zadní části o přibližně 3,75 kg. Základní verze V4 bude vybavena mechanickým podvozkem Showa-Sachs a klasickou baterií, vylepšená varianta V4 S má nejmodernější elektronické tlumiče Öhlins NPX/TTX a lithium-ion baterii. Základní Panigale V4 s prázdnou nádrží váži 191 kg, Panigale V4 S váží 187 kg.
Ducati se při vývoji nejnovější Panigale V4 věnovalo hlavně podvozku, ale pořád má pořádnou sílu. Superbike si zachovává 1,1litrový atmosférický čtyřválec Desmosedici Stradale s desmodromickým rozvodem DOHC a maximálním výkonem 216 koní při 11.250 otáčkách za minutu. Se závodním výfukem Akrapovič pak síla motoru splňujícího emisní normu Euro 5+ vzroste až na 228 koní při 13.750 otáčkách za minutu.
Nové Ducati Panigale V4 se představuje také s vylepšenou aerodynamikou snižující odpor vzduchu o čtyři procenta a stylingem inspirovaným exkluzivním superbikem Desmosedici RR. Oficiální zahájení prodeje je naplánováno na letošní září a základní cena pro Česko zatím nebyla stanovena.
