Nové BMW X3 ve velké galerii: Bez hybridu se neobejde, v Česku už je k mání
Oblíbené SUV si můžeme díky nové fotogalerii prohlédnout opravdu do detailu. V Česku už přitom s prvními dostupnými motorizacemi zamířilo do prodeje.
V pořadí již čtvrtou generaci řady X3 nám BMW předvedlo už v červnu. Přestože automobilka pro novinku nadále využila platformu CLAR jako u předchůdce, všechno důležité vyladila a aktualizovala od samotné konstrukce až po razantně pozměněný design. A všechno nové teď ukazuje i v bohaté galerii z reálného prostředí během nedávné mezinárodní prezentace v Mnichově. O nejnovějším SUV tak už víme vlastně všechno potřebné, než se nám později objeví v redakčním testu.

Když se zaměříme na exteriér nového BMW X3, vnější „monolitický vzhled“, jak značka design modelu popisuje, byl podřízen snížení aerodynamického odporu (Cx na hodnotě 0,27) a karoserie má třeba i zahlazené kliky dveří. Ledvinky na přídi mohou mít s ohledem na úroveň výbavy částečně diagonální mřížku a také mohou být osvětlené.
S dosavadní platformou CLAR pak BMW zapracovalo na zvýšení torzní tuhosti celé konstrukce a pevnějším spojení karoserie s podvozkem, který se dočkal i nových stabilizátorů a tlumičů (adaptivní podvozek zůstává za příplatek). SUV také lehce povyrostlo – na délku měří 4755 mm (+34 mm), na šířku 1920 mm (+29 mm) a vysoké je 1660 mm (-25 mm). Rozvor přitom zůstal prakticky nezměněn s 2865 mm, zato má ovšem X3 větší rozchod kol vpředu (1636 mm) a vzadu (1681 mm).
Výchozí objem kufru X3 nyní čítá 570 litrů (u plug-in hybridu 460 litrů), což představuje nárůst o 20, respektive 10 litrů oproti předchozí generaci. Maximálně však nové X3 pojme až 1700 litrů (plug-in hybrid 1600 litrů). Sklopitelná opěradla zadních sedadel jsou standardně dělena v poměru 40:20:40. V interiéru byla zjednodušena palubní deska a dočkala se nasazení nového prohnutého displeje v kombinaci 12,3palcového displeje přístrojového štítu a 14,9palcového displeje infotainmentu. SUV využívá nejnovější rozhraní iDrive s 9. verzí operačního systému a funkcí zrychlených voleb QuickSelect.

Identicky jako třeba u poslední řady 1 je interiér X3 standardně zcela bez materiálů živočišného původu a čalounění je vyrobeno z recyklovaných materiálů. Rozšířená standardní výbava pak obsahuje například sportovní elektricky nastavitelné sedačky s vyhříváním, třízónovou automatickou klimatizaci, automatické ovládání víka zavazadlového prostoru, ambientní osvětlení s animacemi, čtyři USB-C porty nebo rozšířenou paletu systémů včetně parkovacího asistentu se zadní kamerou.
České ceny nového BMW X3 | |
Provedení | Základní cena |
X3 20 xDrive | 1.472.900 Kč |
X3 M50 xDrive | 2.094.300 Kč |
X3 20d xDrive | 1.518.400 Kč |
X3 30e xDrive | 1.623.700 Kč |
Na základní cenovky dostupných motorizací se můžete podívat v tabulce výše. Vrcholnou verzi zastává M50 xDrive s mild-hybridním zážehových šestiválcem o objemu tří litrů (398 k/293 kW) a osmistupňovým automatem. Z mild-hybridů jsou k dostání i slabší dvoulitrové čtyřválce, konkrétně benzinové 20 xDrive (208 k/153 kW) a vznětové 20d xDrive (197 k/145 kW), taktéž s osmistupňovým automatem.
Nejnovější plug-in hybrid 30e xDrive nakonec spojuje zážehový dvoulitr a modernizovaný elektromotor, který je integrován do osmistupňové převodovky. Systémový výkon ústrojí je 299 koní (220 kW) a díky nové baterii s využitelnou kapacitou 19,7 kWh (téměř dvojnásobkem oproti dřívějšku) nabídne dojezd v čistě elektrickém režimu až 90 km (WLTP).
Technická data nového BMW X3 | ||||
Motorizace | X3 30e xDrive | X3 20 xDrive | X3 M50 xDrive | X3 20d xDrive |
Zdvihový objem (cm3) | 1.998 | 2.998 | 1.995 | |
Výkon spalovacího motoru (kW/min-1) | 140/4.400–6.500 | 280/5.200–6.250 | 145/4.000 | |
Točivý moment spalovacího motoru (Nm/min-1) | 310/1.500–4.000 | 540/1.900–4.800 | 400/1.500–2.750 | |
Výkon elektromotoru (kW) | 135/7.000 | 13 | 8 | |
Točivý moment elektromotoru (Nm) | 250/100–5.500 | 200 | 25 | |
Systémový výkon (kW) | 220 | 153 | 293 | 145 |
Točivý moment celého systému Nm | 450 | 330 | 580 | 400 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 4/4 | |
Vrtání x zdvih [mm] | 82 x 94,6 | 84 x 90 | ||
Kompresní poměr | 11,6 | 11,0 | 16,5 | |
Převodovka | 8st. Steptronic | |||
Max. rychlost [km/h] | 215 | 215 | 250 | 215 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,2 | 7,8 | 4,6 | 7,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 1,1–0,9 | 7,6–6,9 | 8,3–7,7 | 6,5–5,8 |
Dojezd na elektřinu [km] | 81–90 | |||
Spotřeba elektřiny [kWh/100 km] | 24,0–22,3 | |||
Emise CO2 [g/km] | 26–21 | 172–156 | 189–175 | 171–153 |
Objem palivové nádrže [l] | 50 | 65 | 60 | |
Provozní hmotnost [kg] | 2.140 | 1.930 | 2.055 | 1.965 |
Celková hmotnost [kg] | 2.710 | 2.500 | 2.625 | 2.535 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 460–1.600 | 570–1.700 | ||
Rozměry d x š x v [mm] | 4.755 x 1.920 x 1.660 | |||
Rozvor [mm] | 2.865 |