Nové BMW M4 CS se prohnalo na Nürburgringu. Ukázalo posunutý omezovač na 302 km/h
Zajetý čas je názornou ukázkou schopností nejnovějšího ostrého BMW i jeho umístění v nabídce značky.
Nejnovější BMW M4 CS se nám představilo teprve před pár dny. K premiéře teď automobilka dodatečně přidává i video z měřené jízdy na proslulé Severní smyčce Nürburgringu. Jakožto model nabízející kompromis mezi okreskou a okruhem je německá trať samozřejmě ideálním místem k předvedení schopností ostrého kupé.

CS zajelo kompletní 20,8 km dlouhý okruh v čase 7 minut a 21,989 sekundy, čímž vlastně přesně zapadá do hierarchie modelové řady M4. Ve výsledku se řadí jakožto druhé nejrychlejší produkční auto od BMW do stínu M4 CSL, které v roce 2022 obkroužilo stejnou trasu v čase 7 minut a 18,137 sekundy. Zhruba čtyři vteřiny má nekompromisní CSL k dobru především díky rozsáhlejší dietě, kdy s hmotností 1625 kg postrádá i zadní sedačky.
Nové CS sice přichází s řadou karbonových dílů, s hmotností 1835 kg nicméně o naprosto odlehčenou specialitku nejde. Ve výbavě najdete karbonové sedačky, stále jsou však elektronicky nastavitelné i vyhřívané. Nutné je vzít v potaz i standardní pohon všech kol (CSL je čistě zadokolka). Balíček úprav tak seškrtl hmotnost M4 CS o zhruba 20 kg vůči M4 Competition s pohonem M xDrive.
Po stránce výkonu se nicméně nové CS vrcholnému M4 CSL vyrovnává. Ze svého twin-turbo řadového šestiválce o objemu tří litrů rovněž nabízí 550 koní (405 kW) a 650 Nm točivého momentu. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 3,4 sekundy a díky standardnímu nasazení M Driver's paketu je v CS posunut omezovač rychlosti ze standardních 250 km/h až na 302 km/h – což záběr z jízdy na rovince Döttinger Höhe taky názorně ukazuje.