Nové BMW 5 kompletně odhaleno únikem. Den před premiérou
BMW nakonec neudrželo své tajemství až do premiéry. Den před oficiálním představením nové generace 5 na internet unikly snímky vozu. Díky nim už víme, jak nová 5-Series vypadá ze všech stran.
Co si budeme povídat, velké překvapení nová pětka není, to jsme ale ani nečekali. Už dopředu bylo jasné, že automobil bude evolucí toho předcházejícího s prvky z větší sedmičky. A to se přesně potvrdilo. Příď je ostřeji tvarovaná sedmička, koncová světla zase připomínají minulou generaci pětky. Výsledek je ale minimálně na fotografiích povedený. Nebo máte jiný názor?
Pohled do interiéru pak potvrzuje zprávy, že i v tomto ohledu se nová 5 (s interním odznačením G30) inspiruje větší sedmičkou. Z velkého bmw mají pocházet i jednotlivé systémy. Očekáváme, že nová řada 5 dostane ovládání gesty nebo bohatou zásobu elektronických pomocníků, kteří už umožní krátkodobou autonomní jízdu.
Základem vozu je stejná platforma jako ve větší řadě 7 (tzv. CLAR/OKL). Ta pomůže výrazně snížit hmotnost automobilu, údajně až o 100 kilogramů, a to díky rozsáhlému využití hliníku a vysokopevnostní ocele v kombinaci s karbonem.
Změny najdeme také pod kapotou. Řada 5 by měla být prvním modelem s novou generací jednotek, která v případě všech dvoulitrových vznětových čtyřválců bude znamenat dvojité přeplňování a vylepšený systém přímého vstřikování common-rail. V nabídce samozřejmě zůstanou i šestiválce, vznětovým vrcholem by měl být 294kW třílitr se čtyřmi turbodmychadly známý ze 750d. Některé verze by si měly ponechat šestistupňový manuál, většina variant ale dostane automat. V tomto případě se stále častěji spekuluje o nasazení nového devítistupňového automatu, který nahradí dnešní osmistupňový.
Počítá se i s plug-in hybridem a M5, která však bude opět nabízena jen ve formě sedanu. Novinkou M5 pak má být standardně dodávaný pohon všech kol.
Nová generace řady 5 bude oficiálně odhalena 13. října. Do prodeje vstoupí na začátku roku 2017. V tomto případě mluvíme o sedanu, kombi by mělo debutovat později. To samé platí také o nástupci 5 GT, který dostane sportovnější siluetu než současný, poněkud otylý liftback.