Nové BMW 3 odhalilo české ceny. Srovnali jsme je s konkurencí
Zřejmě největší hvězdou letošního ročníku pařížského autosalonu byla nová generace BMW řady 3, která se u nás začne prodávat na jaře 2019. Už nyní však prostřednictvím zveřejněného konfigurátoru odhaluje české ceny. Na novou trojky s interním označením G20 si zatím musíte připravit minimálně milion korun.
Ceny startují na částce 1.002.300 korun, která se vztahuje na populární turbodiesel s obchodním označením 320d. Naftový dvoulitr má 140 kW a je v základu spárován s šestistupňovým manuálem, posílajícím jeho sílu 400 N.m na zadní kola.
K dispozici je však také osmistupňový automat, za příplatek 60.266 korun. Spolu s osmikvaltem můžeme daný motor pořídit také v kombinaci s pohonem všech kol. Varianta 320d xDrive stojí 1.125.800 korun.
Základní výbava není nijak bohatá, to ale mezi luxusními značkami není nic neobvyklého. Zahrnuje 16palcová kola z lehkých slitin, kožený volant, klimatizaci, tempomat, alarm, diodové světlomety nebo sadu na opravu pneumatik.
Nové BMW 3 – technická data a české ceny nabízených variant | |||
Verze | 330i | 320d | 320d xDrive |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 190/5000-6000 | 140/4000 | 140/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1550-4400 | 400/1750-2500 | 400/1750-2500 |
Převodovka | 8A | 6M (8A) | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 240 (240) | 233 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,8 | 7,1 (6,8) | 6,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8 | 4,4 (4,2) | 4,5 |
Základní cena [Kč] | 1.095.900 | 1.002.300 (1.060.566) | 1.125.800 |
Rozšíření výbavy je pak nejjednodušší pomocí různých modelů, které zároveň upraví vzhled auta. Sport Line a Luxury Line shodně přidávají 17palcová kola, ambientní osvětlení, diodové mlhovky, automatickou klimatizaci nebo přední a zadní parkovací asistent. Sport Line stojící 101.400 korun (u 320d) má ale i přední sportovní sedadla nebo černé okenní lišty, zatímco Luxury Line přijde u 320d na 143.000 Kč a navíc nabízí kožené čalounění a palubní desku čalouněnou umělou kůží.

Tím ale příplatková výbava samozřejmě nekončí. Za všechny prvky zmiňme automatické ovládání víka kufru (+13.286,-), elektricky ovládané střešní okno (+32.526,-), vyhřívaný volant (+5.148,-), laserové světlomety (+53.924,-), vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu (+20.592,-) nebo head-up displej (+26.546 Kč).
Komu by pak v době brojení proti vznětovým motorům nafta nevoněla, může zvolit benzinový čtyřválec 330i se 190 kW. Je to také zadokolka, standardně však s osmistupňovým automatem, přičemž stojí 1.095.900 korun.
Tím zatím česká nabídka končí, postupně se však bude rozšiřovat. Mimo jiné už je potvrzen příchod benzinového čtyřválce 320i (135 kW), šestiválce M340i xDrive (275 kW), slabšího turbodieselu 318d (110 kW) a naftového šestiválce 330d (195 kW).
Prozatím jsme alespoň nabízené verze srovnali s konkurencí, protože BMW 3 přichází do nabitého segmentu. Základní cenovka přitom není vůbec špatná, ať už v případně turbodieselu 320d (140 kW) nebo čtyřválce 330i (190 kW) je nižší než u jiných sedanů střední třídy luxusních značek.
Nové BMW 3 – cenové srovnání s konkurencí | |||||
Model | BMW 3 | Alfa Romeo Giulia | Audi A4 | Jaguar XE | Mercedes-Benz C |
Verze | 330i | 2.0 GME | 2.0 TFSI | 25t | 300 |
Pohon | zadní | všech | přední | zadní | zadní |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1995 | 1984 | 1997 | 1991 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 190/5000-6000 | 206/5250 | 185/5000-6000 | 184/5500 | 190/5800-6100 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1550-4400 | 400/2250 | 370/1600-4500 | 365/1200-4500 | 370/1800-4000 |
Převodovka | 8A | 8A | 7DS | 8A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 240 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,8 | 5,2 | 6,3 | 6,5 | 5,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8 | 7,6 | 5,8 | 7,1 | 6,5 |
Základní cena [Kč] | 1.095.900 | 1.298.500 | 1.172.900 | 1.132.802 | 1.105.940 |
Třeba u Mercedesu C 220 d je to ale způsobeno tím, že už v základu se na rozdíl od konkurentů spoléhá na devítistupňový automat, který jeho cenu logicky zvyšuje. Konkrétně na 1.073.270 korun. Podobně je tomu u Alfy Romeo Giulia, která s benzinovým čtyřválcem 2.0 GME (206 kW) stojí 1.298.500 korun nejen kvůli vyššímu výkonu ve srovnání se soupeři, ale také kvůli standardní spolupráci s pohonem všech kol.
Nové BMW 3 – cenové srovnání s konkurencí | |||||
Model | BMW 3 | Alfa Romeo Giulia | Audi A4 | Jaguar XE | Mercedes-Benz C |
Verze | 320d | 2.2 JTDM | 2.0 TDI | 20d | 220 d |
Pohon | zadní | zadní | přední | zadní | zadní |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 2143 | 1968 | 1999 | 1950 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 140/4000 | 140/3500 | 140/3800-4200 | 132/4000 | 143/3800 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1750-2500 | 400/1500 | 400/1750-3000 | 430/1750-2500 | 400/1600-2800 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 240 | 230 | 240 | 231 | 233 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,1 | 7,2 | 7,7 | 8,3 | 6,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 5,1 | 4,3 | 4,9 | 4,4 |
Základní cena [Kč] | 1.002.300 | 1.025.000 | 1.029.900 | 1.024.991 | 1.073.270 |