Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 2 Coupé
BMW 2 Coupé
BMW 2 Coupé
BMW 2 Coupé
140 Fotogalerie

Nové BMW 2 kupé za rohem. V Mexiku vyráběné auto bude zadokolka

BMW už pilně testuje novou generaci řady 2 s karoserií kupé. Vyrábět se začne na konci letošního léta.

BMW řady 2 je aktuálně široce rozkročená paleta různorodých automobilů s různou koncepcí i technikou. Nejdéle jsou tady kupé a kabriolet (F22/F23) nabízené od roku 2013 jako sportovní deriváty s pohonem zadních kol. O rok později dorazila dvojice MPV 2 Active Tourer a Gran Tourer (F45/F46) s pohonem předních kol. Předokolkou je i čtyřdveřové kupé 2 Gran Coupé (F44), které přišlo v roce 2019. Nyní se nejstarší člen řady chystá do důchodu.

Mnichovská automobilka totiž již na konci léta začne vyrábět novou generaci kupé řady 2, kterou již začíná postupně odhalovat. Prozatím tu jsou oficiální špionážní fotografie zamaskovaných prototypů, které přicházejí v době, kdy probíhá finální fáze testování nového auta.

Ladění a testování probíhá nejen na slavné Nürburgring Nordschleife, ale rovněž na veřejných okresních silnicích v okolí Mnichova a na zkušebním polygonu BMW Group v Maisachu. Automobilka tím chce zajistit, že auto bude dynamicky schopné i v každodenním provozu a v různých jízdních podmínkách.

Automobil chce podle vyjádření výrobce fascinovat dynamikou v zatáčkách nebo vylepšenou trakcí za všech podmínek a zároveň nabídnout vyvážený jízdní komfort. Proto už v základu bude vůz vybaven progresivními tlumiči, které kvůli komfortu citlivě reagují i na malé nerovnosti vozovky a kompenzují vibrace. Schopnostem pomůže také specificky nastavené řízení nebo třeba vyvážené rozložení hmotnosti, blízké poměru 50:50. Těšit se můžeme také na adaptivní tlumiče nebo elektronicky řízený M sportovní diferenciál na zadní nápravě.

Nové BMW řady 2 s interním označením G42 má těžit také ze zesílené karoserie. Konkrétně statická torzní tuhost byla ve srovnání s předchozí generací zvýšena přibližně o 12 procent, mimo jiné použitím nově navržených vzpěr v zadní části vozidla.

BMW přitom již potvrdilo příchod vrcholného modelu M240i xDrive Coupé, které použije přeplňovaný zážehový řadový šestiválec, naladěný na 275 kW. Spárován bude standardně s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Vrcholem bude do příchodu ultimativní M2, která už byla zachycena během testování.

Z běžné nabídky je pak potvrzen benzinový dvoulitr 230i se 180 kW, stejně jako slabší dvoulitr 220i a turbodiesel 220d.

Design vozu se zatím ukrývá pod vrstvou kamufláže, vzhled nicméně už dříve naznačily snímky plně odhaleného vozu. Tedy pokud šlo o již hotovou verzi a ne jen jeden ze stylistických derivátů. BMW každopádně slibuje čistý a zjednodušený styl. Rozvor má narůst o 51 mm na výsledných 2.741 mm, rozchod kol se pak kvůli jízdním schopnostem výrazně rozšíří, o 52 mm vpředu a 31 mm vzadu.

Technický základ bude vůz sdílet s roadsterem Z4, konkrétně se mají shodovat vybrané prvky platformy CLAR. Konkrétně má řada 2 využít vedle shodných agregátů také stejné nápravy, vzpěry McPherson vpředu a multi-link vzadu.

Výroba nové generace BMW řady 2 (G42) odstartuje na konci léta. Automobil se přitom bude celkem překvapivě vyrábět v mexickém závodě San Luis Potosi, odkud se bude dovážet i do Evropy. Ten funguje teprve od roku 2019, když aktuálně vyrábí řadu 3.