Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi RS3 Sedan
Audi RS3 Sedan
Audi RS3 Sedan
Audi RS3 Sedan
210 Fotogalerie

Nové Audi RS 3 je zřejmě o dost svižnější, než tvrdí výrobce. Stovku dá rychleji než Ferrari Enzo

Nové Audi RS 3 láká na přeplňovaný pětiválec s výkonem 294 kW. Je tedy jasné, že jde o hodně rychlé auto.

Výrobce ostatně tvrdí, že kompaktní sedan, jehož 2,5litrový motor kromě 294 kW dává také 500 N.m, zrychlí i díky pohonu všech kol a sedmistupňové dvouspojkové převodovce z klidu na stovku za pouhé 3,8 sekundy. Maximální rychlost s dynamickým paketem činí 290 km/h.

V srpnu se Audi navíc pochlubilo rekordním zápisem na slavné Severní smyčce okruhu Nürburgring. Audi RS 3 v karosářském provedení sedan (u nás se prodává jako RS 3 Limuzína) se totiž stalo novým nejrychlejším kompaktním vozem Nordschleife.

V nižší střední třídě dosud vládl Renault Megane R.S. Trophy-R s časem 7:45.389, Audi s Frankem Stipplerem za volantem ovšem zvládlo 20,8 kilometrů dlouhou trať zajet za 7 minut a 40,748 sekundy. 

O rychlosti a obdivuhodné dynamice tak opravdu nelze pochybovat.

Jak ale naznačuje video kanálu Auditography, RS 3 by mohlo být ještě svižnější, než jak tvrdí výrobce. Jeho tvůrcům se totiž povedlo akcelerovat z nuly na sto za 3,1 sekundy! Tedy o 0,7 sekundy rychleji, než jak udává Audi.

A to mimochodem také znamená, že RS 3 tuhle disciplínu zvládá stejně dobře jako třeba Audi R8 Coupé Performance Quattro, tedy supersport s desetiválcem o výkonu 456 kW.

 

Kompaktní sedan je ale také třeba rychlejší než Ferrari Enzo, supersport s šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 485 kW, který se vyráběl v letech 2002 až 2004. Ferrari dalo stovku za 3,65 sekundy.

Samozřejmě, akcelerace z klidu na 100 km/h není až tak moc důležitá, dobré sportovní auto musí umět mnohem víc podstatnějších věcí. Ale schopnost dát stovku za 3,1 sekundy se prostě musí ocenit.