Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron
127 Fotogalerie

Nové Audi A6 e-tron oficiálně: Známé jméno, zcela jiná osobnost

Ondřej Šámal

Německá prémiová automobilka pokračuje v představování elektrických modelů, kterým vyčlenila sudé číslovky. Dalším z řady je modelová řada A6, která se může pochlubit špičkovou aerodynamikou.

Značka z bavorského Ingolstadtu má letos napilno. Vedle faceliftů svých stěžejních SUV Q7 a Q8, nového elektrického SUV Q6 e-tron a nedávno představené modelové řady A5, jež v sobě kombinuje prvky starších Audi A4 a A5, tu máme další novinku v podobě Audi A6 e-tron. A to nás ještě za několik týdnů čeká premiéra třetí generace Audi Q5.

Označení A6 od 90. let až dosud patřilo konkurentovi BMW 5 a Mercedesu E. Audi ovšem sudá čísla před několika lety vyčlenilo svým elektromobilům, pokračovatel slavného jména se proto vydává proti BMW i5 v obou karosářských variantách. V nabídce totiž nebude chybět ani kombi s tradičním jménem Avant. Místo obligátního sedanu nám Audi naservírovalo praktičtější liftback s přídomkem Sportback. Ten samý krok ostatně čtyři kruhy předvedly již u zmíněného A5.

Ve znamení aerodynamiky

Sportback se může pochlubit velmi nízkým odporem vzduchu, koeficient cx totiž v jeho případě dosahuje pouze 0,21, tedy nejméně ve třídě i v rámci celého koncernu Volkswagen. Avant je na tom jen o něco hůře (cx 0,24). Audi A6 e-tron navazuje na své duchovní předchůdce. Ostatně model 100 se již v roce 1982 mohl pochlubit hodnotou 0,30, která byla nejnižší v segmentu.

Nízkého odporu se podařilo dosáhnout nejen samotným tvarem exteriéru, ale tak pomocí usměrňování obtékajícího vzduchu okolo kol a přední části vozu. Aerodynamicky přívětivá jsou také kola o průměru až 21 palců.

Video placeholder
Audi A6 e-tron • Audi

Audi je už dlouhé roky pyšné také na svoji světelnou techniku - A6 e-tron proto dostalo přední a zadní světlomety s trojrozměrným designem a druhou generaci koncových OLED světel. Každý z nich se skládá ze 450 světelných segmentů a svým pojetím se pomalu blíží spíše displeji. Jednotlivé segmenty používají speciální algoritmus, díky kterému generují nový obraz několikrát za sekundu. Světlomety navíc umějí upozornit řidiče jedoucí vzadu tím, že například při prudkém brzdění rozsvítí jiné grafické znázornění.

Vpředu pak jsou klasické LED světlomety, ovšem s diodami rozdělenými do jednotlivých matic, které pomáhají lépe vykrývat okolní provoz. V jejich případě si můžete vybrat až z osmi různých světelných podpisů denního svícení.

Stejně jako u SUV Q6 e-tron i zde najdeme až trojici displejů.Ten před řidičem má úhlopříčku 11,9 palce, přičemž na něj navazuje středová obrazovka s 14,5“. Poslední monitor najdeme před spolujezdcem (10,9“), přičemž zde funguje jako další ovládací a multimediální rozhraní. Palubní systém běží na operačním systému Android Automotive, který dovoluje instalaci aplikací třetích stran (například přehrávače Youtube a dalších). Nechybí ani integrace ChatGPT, které vám pomůže například s vyhledáváním oblíbených cílů, jako jsou restaurace, hotely, zajímavé památky atd.

Samozřejmostí je též druhá generace head-up displeje s rozšířenou realitou. Další lahůdkou, kterou známe například z Renaultů Scenic či Symbioz, je panoramatické okno s tekutými krystaly. Ty stisknutím tlačítka plochu zneprůhlední.

Audiofilové se mohou těšit na prémiový audiosystém Bang & Olufsen s 20 reproduktory, výkonem 830 wattů a 3D zvukem.

Nová, ale již známá technika

Audi A6 e-tron Sportback a Avant stojí na platformě PPE, kterou jako první dostala SUV Porsche Macan a sesterské Q6 e-tron. Pohon tudíž není žádným překvapením. Základní provedení s výkonem 270 kilowattů bere z trakčního akumulátoru s celkovou kapacitou 100 kWh a využitelnou 94,9 kilowatthodin. Levnější varianta s 83 kWh půjde do prodeje později.

Ve větší verzi Audi u A6 e-tron Sportback uvádí maximální dojezd až 750 kilometrů, avant zvládne o 30 kilometrů méně. Maximální rychlost obou karosářských provedení je omezena na 210 km/h, přičemž zrychlení na 100 km/h zabere 5,4 sekundy.

Video placeholder
Audi A6 Avant e-tron • Audi Media Center

Výkonnější model S6 e-tron dostal dvojici elektromotorů se systémovým výkonem 370 kilowattů (405 kW v případě funkce Launch control), díky čemuž zvládne až 240 km/h a sprint na stovku již za 3,9 sekundy. Dojezd se v tomhle případě zkrátí na 670, respektive 640 kilometrů.

Přítomnost 800voltové architektury dovoluje vysoký dobíjecí výkon až 270 kilowattů. Sportback tak na adekvátním stojanu za ideálních podmínek za 10 minut nasosá elektřinu na dalších 310 kilometrů. Z 10 na 80 procent dostupné kapacity baterie se dostanete již za 21 minut. Ve výbavě nechybí ani 11kW palubní dobíječka. Verze s 22 kilowatty bude dostupná později. Zajímavým údajem je také maximální výkon rekuperace, který dosahuje 220 kW.

Zavazadelník nového Audi A6 e-tron v obou karosářských verzích dosahuje objemu 502 litrů. Po sklopení zadních opěradel u sportbacku vzroste na 1330 l, u avantu dokonce na 1422 litrů. K dispozici je také frunk neboli úložný prostor pod přední kapotou. Ten pojme dalších 27 litrů.