Nová Toyota Yaris je tady. S novým tříválcovým hybridem a unikátním středovým airbagem
Čtvrtá generace malé Toyoty je postavena na nové verzi platformy TNGA. Postavena byla jako kompaktní, ale prostorné auto za dostupnou cenu.
Toyota oficiálně odhaluje novou, doposud Čtvrtý generaci Svého malého hatchbacku Yaris. Na rozdíl od americké varianty, která se stala jen přeznačkovanou variantou Mazdy 2 , jde o zcela svébytný model, se specifickou technikou, která je zcela nová.
Základem Yarisu IV je nová varianta modulární platformy TNGA . Jmenuje se GA-B a je vyvinuta pro malé automobily. To konkrétně znamená některých levnější řešení (torzní Příčka vzadu místo víceprvku) než u variant TNGA pro větší modely (např. GA-C pro kompakty ), samotná filozofie však pokračuje v trendu TÉTO modulární platformy prostřednictvím níži chce Toyota nabídnout zábavně Jezdící automobily. I v případě TNGA GA-B se tak myslelo na snížení těžiště, snížení pozice za volantem nebo zvýšení tuhosti karosérie. Právě tuhost má být nejlepší v rámci segmentu auta.

Nová architektura takové ovlivnila design vozu. Umožnila prodloužuje rozvor auta, zároveň však zkrátit převisy karosérie. Stejně tak umožnila nižší siluetu.
Design je zcela nový. Oproti předchůdcům je mnohem výraznější, v tomto Ohlédneme je znát snaha Toyoty zaujmout mladší část klientely. Zaujme pak fakt, že navzdory trendům v segmentu B se Yaris mezigenerační zkrátil. Na rozdíl od konkurence tak nepřesahuje čtyři metry, Což se má hodit při parkování v přeplněných městech. Zároveň má však natažení rozvoru o 50 mm znamenat dostatek prostoru uvnitř.
Palubní deska je pak minimalistická, v duchu aktuálních trendů se vetsinou ovládání přesunula do dotykové obrazovky multimediálního systému. Ta je volně stojící, na vrchu středovém tunelu, nadále ji doplňují konvenční tlačítka pro vstup do vybraných částí menu. Nechybí ani konvenční ovladače klimatizace na středovém panelu.
Co se tyče motorů, tak automobilka hovoří o třech pohonných jednotkách. Všechny jsou to benzinové tříválce. Základem je litr, který doplňuje patnáctistovka a hybrid. Poslední jmenovaný Toyota zatím prezentuje nejvíc - jedná se o čtvrté generaci hybridního ústrojí, která využívá zcela nový spalovací motor. Jedná se o 1,5litrový tříválec, pracující v Atkinsonová cyklu , který je odvozeninám od větších čtyřválců ( dvoulitru a 2,5litru), známých z Corolly, respektive z RAV4. Součástí ústrojí jsou pak nově lithium-iontové baterie nahrazující dosavadní niklmetal-hybridové.
Myslelo se Takové na bezpečnost, Yaris byl v roce 2005 Prvním vozem segmentu, který se dočkal pětihvězdičkových hodnocení v nárazových testech Euro NCAP a Toyota chce v tomto výsledku pokračovat Takové u nejnovější generace. Specialitou v tomto směru je unikátní centrální airbag , užít v sériovém malém autě vůbec poprvé, který má pomoci při bočním nárazu.
Čtvrtá generace Toyoty Yaris se začne prodávám v polovině roku 2020. Nadále se bude vyrábět ve Francii, v továrně Valenciennes.