Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Sequoia
Toyota Sequoia
Toyota Sequoia
Toyota Sequoia
52 Fotogalerie

Nová Toyota Sequoia se představuje jako nástupce Land Cruiseru pro USA

Letitou druhou generaci nahrazuje model, který se díky řadě technických a estetických změn právem stane vrcholným SUV pro americký trh.

Pro evropské zákazníky může znít jméno Toyota Sequoia nezvykle, americké zastoupení automobilky však nabízí tento SUV derivát pick-upu Tundra svým zákazníkům již od začátku nového tisíciletí. V roce 2007 se Sequoia dočkala druhé generace, která na trhu i díky řadě faceliftů vydržela až dodnes, nyní však automobilka konečně představuje jejího nástupce.

Třetí generace SUV Sequoia přitom není jen lehkou evolucí. Po ukončení prodeje modelu Toyota Land Cruiser na americkém trhu (nový Land Cruiser 300 bude v USA prodáván pouze jako Lexus) se totiž Sequoia stala vrcholným SUV modelem značky v zámoří, čemuž by měly odpovídat výrazné změny techniky i designu.

Začít přitom můžeme od platformy, která vychází ze stejné modulární platformy karoserie na rámu, jakou využívají nové modely Tundra, Land Cruiser nebo Lexus LX 600. Zákazníci si přitom budou moci vybrat jak z pohonu pouze jedné nápravy, tak přiřaditelného pohonu všech kol. Podvozek nabízí nezávislé zavěšení vpředu a multi-link vzadu. Zákazníci si navíc budou moci připlatit za adaptivní tlumiče nebo vzduchové zadní pružiny s funkcí vyrovnání výšky zadní části vozu při zatížení.

Video placeholder
Nová Toyota Sequoia • Toyota

Pod kapotou by se nastěhoval 3,5litrový twin-turbo hybridní vidlicový šestiválec, který automobilka označuje jako i-Force Max. Nejvyšší výkon pohonné jednotky je 326 kW a 790 Nm točivého momentu, tedy podobně jako u nové Toyoty Tundra, a přenos na kola zajišťuje desetistupňová převodovka.

Spotřebu zatím automobilka neupřesnila, zákazníci by se však měli dočkat výrazného zlepšení oproti minulé generaci. Zlepšení o 22 % se pak podařilo dosáhnout také v oblasti tažné kapacity, která je nyní až 4.082 kilo. Pro snazší tahání přívěsů je přitom k dispozici příslušenství jako výsuvná zrcátka nebo panoramatický kamerový systém.

Kromě nové techniky ale Sequoia nabízí také výrazný a svěží vzhled, se kterým se v davu rozhodně neztratí. Příď s výraznou maskou a světly navazuje na model Tundra, ze kterého SUV vychází. Výplň masky se však může lišit v závislosti na zvolené výbavě – může být černá i chromovaná, s logem i nápisem Toyota, pozičními i přídavnými světly, atd..

Při pohledu z profilu zaujmou svalnaté vystouplé blatníky s prolisy, lemy mohou být v závislosti na výbavě lakované i černé a v nabídce nebude chybět ani výběr z vícera typů, barev a velikostí kol. Záď je poměrně jednoduchá, zaujmou ale zadní světla, která jsou výrazně protažena až do blatníků.

Kabina je standardně osazena třemi řadami sedadel, v závislosti na výbavě se však mění uspořádání druhé řady, která může být osazena dvojicí tzv. kapitánských křesel i klasickou lavicí. Sedadla ve třetí řadě je pak možné posouvat v rozsahu 15,2 cm, sklápět a navíc jsou na zadní straně vybavena praktickým systémem pro snazší přepravu nákladu.

Výbava vozu se odvíjí od zvoleného stupně, kterých je k dispozici celkem pět: SR5, Limited, Platinum, TRD Pro a Capstone. Každá výbava však standardně nabízí bezpečnostní paket Toyota Safety Sense 2,5, vyhřívaná sedadla, střešní okno, 12,3 palcový digitální přístrojový štít nebo panoramatický kamerový systém.

V závislosti na zvolené výbavě pak může Sequoia dostat například infotainment s velikostí od 8 do 14 palců, elektricky sklopná zadní sedadla, bezdotykové otvírání zavazadelníku, 120 V zásuvku, systém vyhřívání volantu, systém ventilovaných předních sedadel, stínítka pro zadní řady sedadel nebo s paketem TRD Sport i tlumiče Bilstein s upravenými pružinami pro sportovnější jízdu.

Výbavy SR5 a Limited, standardně dodávané s pohonem všech kol, mohou dostat volitelný TRD Off-Road paket. Ten pak obsahuje například uzávěrku zadního diferenciálu, 18“ kola s terénním obutím, Multi-Terrain Select Systém, Crawl Control nebo asistent pro sjíždění svahů. Součástí jsou navíc opět nové tlumiče Bilstein a upravené pružiny.

Zákazníky toužící spíše po luxusu potěší dvojice kapitánských křesel s ventilací v druhé řadě, 14 reproduktorů, head-up display nebo přední a zadní světla s LED technologií, což nabízí výbava Platinum. Naopak pro častější jízdy do terénu se bude hodit výbava TRD Pro, která má oproti paketu TRD Off-Road navíc i ochranné plechy podvozku, tlumiče Fox s vnitřním ventilem, přídavný LED světlomet v masce nebo dvě koncovky výfuku.

Vrcholem nabídky je pak výbava Capstone, která přidává řadu chromovaných detailů, 22“ litá kola s chromovaným vzhledem nebo elektricky výklopný nástupní schůdek. Interiér zdobí kožené čalounění v černo-bílém schématu, zatímco dekory jsou vyrobené z dřeva amerického ořechu s otevřenými póry. Lepší odhlučnění kabiny pak zajišťují akustická skla.

Ceny nové generace modelu Toyota Sequoia automobilka zveřejní až s blížícím se zahájením výroby, která je naplánována na začátek léta.