Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
90 Fotogalerie

Nová Škoda Fabia už se vyrábí. Start produkce si vyžádal rozsáhlé investice

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi dnes byla zahájena sériová výroba čtvrté generace modelu Škoda Fabia.

Nová generace modelu Fabia se vyrábí na stejné výrobní lince, jako modelové řady Scala a Kamiq. Ještě před náběhem výroby však bylo nutné celou linku modernizovat, společně se svařovnou a lisovnou, což si vyžádalo investici 110 milionů euro. Řadu komplexních a fyzicky namáhavých operací ale nově přebírají roboti, kteří tak umožňují vysokou automatizaci výroby.

Zahájení výroby je vždy velmi výjimečným okamžikem, na který se pečlivě připravujeme. Dnes slavíme oficiální zahájení výroby nového modelu Škoda Fabia. Do rozsáhlé modernizace a další automatizace výrobních procesů jsme investovali celkem 110 milionů euro. Nyní se to vyplácí - je skvělé vidět, jak každé ozubené kolečko zapadá do sebe a vše hladce funguje. Rád bych poděkoval celému týmu za vynikající společný výkon a jsem rád, že můžeme svou prací významně přispět k úspěchu modelu Škoda Fabia,“ uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Připomeňme, že první generace modelu Škoda Fabia byla představena v roce 1999 a s více než 1,7 milionem prodaných vozů se stala jedním z nejúspěšnějších modelů v segmentu. Druhá generace byla představena v roce 2007 a třetí generace následovala v roce 2014. Celosvětově si pak model Škoda Fabia připsal po celém světě 4,5 milionu prodaných vozů.

Čtvrtá generace modelu Fabia poprvé stojí na základech koncernové platformy MQB-A0, která umožnila výrazné rozšíření bezpečnostní i komfortní výbavy. Celková délka 4.108 mm poprvé pokořila hranici čtyř metrů a v kombinaci s celkovou šířkou 1.780 mm slibuje nová Fabia ještě více prostoru v interiéru. Ostatně objem zavazadelníku se zvýšil o 50 litrů na výsledných 380 litrů.

Video placeholder
Nová Škoda Fabia: Video ze studia • Škoda Auto

Pod kapotou může být jeden z pěti benzínových motorů současné generace EVO, které v sobě snoubí nízké emise, vysokou efektivitu a dynamiku. Motory lze kombinovat s manuálními i automatickými sedmistupňovými DSG převodovkami, výkon však vždy putuje pouze na přední kola.

Fabia se také chlubí na svůj segment rekordně nízkým koeficientem odporu vzduchu cx 0,28, který v kombinaci s volitelnou palivovou nádrží o objemu až 50 litrů umožňuje dojezd více než 900 km dle WLTP. K tomu navíc nová Fabia nabízí i celou řadu moderních asistenčních systémů, které si půjčila od vozů vyšších tříd.