Nová Mazda 6e má české ceny: Není drahá, srovnali jsme ji s konkurencí
Elektrický sedan do Česka přijíždí s velmi zajímavými cenami. V základu se vejde pod 1,1 milionu korun.
Zatímco spalovacími Mazda 6 je v postupně obměňované podobě se objevila již v roce 2012, její elektrická sestřička je žhavou loňskou novinkou. O její technice psal již kolega Marek Bednář, přečíst si o ní můžete v článku pod tímto odstavcem.
Nás totiž tentokrát více zajímá český ceník, který byl právě zveřejněn. Kdo čeká nesmyslné částky konkurující spalovacím vozům s prémiovým charakterem, bude na omylu. Více než 4,9metrový sedan s pohonem zadních kol totiž začíná nad milionem.
Základní provedení s jedním elektromotorem vzadu se 190 kilowatty a trakčním akumulátorem typu LFP totiž v rámci linie Takumi pořídíte za velmi slušných 1.069.900 Kč. Již ve standardu dostanete 19“ kola, LED světlomety, zatmavená boční skla, přední masku se světelným orámováním, čalounění sedadel z umělé kůže, panoramatické střešní okno, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, 9 airbagů, automatickou klimatizaci, elektricky ovládané víko zavazadelníku, head-up displej, panoramatické parkování či vyhřívaná a ventilovaná přední křesla.

Vyšší Takumi Plus (od 1.118.900 Kč) přidává hnědou kůži Nappa se semišem, dřevěný dekor, černou stropnici, elektricky ovládanou clonu panoramatického okna a další prvky. Z příplatků jsou nabízeny pouze volitelné metalické laky, které vyjdou na 19.500, 23.500 či 27.500 korun.
Mazda 6e - Základní technická data | ||
6e | 6e Long Range | |
Elektromotor | synchronní s permanentními magnety, pohon zadních kol | |
Nejvyšší výkon a točivý moment | 190 kW (258 koní)/320 Nm | 180 kW (245 koní)/320 Nm |
Dojezd (WLTP) | 479 km | 552 km |
Spotřeba (WLTP) | 16,6 kWh/100 km | 16,5 kWh/100 km |
Zrychlení 0-100 km/h | 7,6 s | 7,8 s |
Nejvyšší rychlost | 175 km/h | |
Baterie | 68,8 kWh, 240-438 V, LFP, 480 kg | 80 kWh, 211-417 V, Li-ion NMC, 480 kg |
Nabíjení AC | 11 kW, 8 h (10-80 %) | 11 kW, 9 h 30 min (10-80 %) |
Nabíjení DC | 165 kW, 22 min (10-80 %) | 95 kW, 45 min (10-80 %) |
Délka × šířka × výška | 4921 × 1890 × 1491 mm | |
Rozvor náprav | 2895 mm | |
Rozchod předních/zadních kol | 1620/1630 mm | |
Zavazadlový prostor | 330/1074 l | |
Délka × šířka × výška zavazadelníku | 1052 × 943 × 432 mm | |
Přední zavazadelník | 70 l | |
Provozní/nejvyšší hmotnost | 2027/2387 kg | 2028/2387 kg |
Nejvyšší hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu | 1500/750 kg | |
Takumi [Kč] | 1.069.900 | 1.104.900 |
Takumi Plus [Kč] | 1.118.900 | 1.153.900 |
Jedním z hlavních konkurentů Mazdy 6e bude Volkswagen ID.7, který ve verzi Pro Limited s pohonem zadních kol, výkonem 210 kW a trakční baterií s využitelnou kapacitou 77 kWh vyjde na 1.349.900 Kč. Německý vyzyvatel je o 40 milimetrů delší a o něco výkonnější, i v případě Mazdy 6e s nižším výkonem 180 kilowattů, avšak akumulátorem s 80 kWh ale vyjde podstatně dráž. Japonský sedan totiž v téhle konfiguraci stojí 1.104.900 Kč. Jednou z jeho nevýhod je pomalé nabíjení u verze s větší baterií. Ta totiž zvládne maximálně 90 kW, což je dnes podprůměr.
Mazda 6e vs. konkurence | |||||
Mazda 6e | Mazda 6e Long Range | Tesla Model 3 Standard Range | Tesla Model 3 Long Range | Volkswagen ID.7 | |
Výkon [kW] | 190 | 180 | 208 | 235 | 210 |
Točivý moment [Nm] | 320 | 320 | 420 | 450 | 545 |
Kapacita akumulátoru [kWh] | 68,8 | 80 | 57,5 (využitelná) | 75 (využitelná) | 77 (využitelná) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,6 | 7,8 | 6,1 | 5,2 | 6,5 |
Maximální rychlost [km/h] | 175 | 175 | 201 | 201 | 180 |
Maximální dobíjecí výkon [kW] | 165 | 95 | 170 | 250 | 190 |
Poháněná kola | zadní | zadní | zadní | zadní | zadní |
Vnější rozměry [mm] | 4921 x 1890 x 1491 | 4921 x 1890 x 1491 | 4720 x 1849 x 1441 | 4720 x 1849 x 1441 | 4961 x 1862 x 1534 |
Rozvor [mm] | 2895 | 2895 | 2875 | 2875 | 2971 |
Základní cena [Kč] | 1.069.900 | 1.104.900 | 1.005.490 | 1.125.490 | 1.349.900 |
Dalším ze soupeřů může být také Tesla Model 3, která ovšem na mazdu s volkswagenem v délce ztrácí zhruba dvacet centimetrů. Přesto jsem ji vzhledem k podobné ceně zařadil do srovnání. Elektrických sedanů je totiž v Česku jako šafránu.