Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
GWM Souo S2000
GWM Souo S2000
GWM Souo S2000
GWM Souo S2000
20 Fotogalerie

Nová cestovní motorka z Číny má osmiválec. Luxusní Souo konkuruje BMW i Hondě

Lukáš Volšický

Osmiválec v motorce?! Čínská produkce nakonec nemusí být tak nudná, jak občas vypadá. Nová cestovní motorka od výrobce Great Wall je nepochybně technicky unikátní.

Čína se v posledních měsících výrazně roztahuje napříč automobilovým průmyslem, ale už dlouho se věnuje i výrobě motorek. S čínskými motorkami se v Evropě setkáváme už nějakou dobu, ale teď se na domácím trhu představuje nová cestovní motorka, jakou bychom snad chtěli vidět i u nás. Jejím nejzajímavějším rysem totiž je unikátní koncepce motoru, jaká je na moderních motorkách vidět jen vzácně.

Novinku bude vyrábět velký čínský výrobce Great Wall, který ji uvádí pod značkou Souo. Unikátní projekt je zhmotněným snem muže jménem Wei Jianjun, předsedy společnosti Great Wall, který doufá, že novou motorkou přitáhne velký zájem zákazníků. Nejnovější počin nechal oficiálně představit na mezinárodní motocyklové výstavě v Pekingu a při vývoji se lehce inspiroval technikou, jakou najdeme i v cestovních motocyklech od BMW Motorrad.

Nový luxusní cesťák se oficiálně jmenuje GWM Souo S2000. Představuje se ve verzích GL a ST a je prvním modelem nově založené značky, který cílí proti konkurenčním modelům jako jsou Honda Gold Wing GL1800 nebo BMW K 1600 GT. Nejvýznamnější technickou zajímavostí novinky je plochý dvoulitrový osmiválec s ventilovým rozvodem DOHC a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Číňané však zatím neuvádějí bližší technickou specifikaci, ale zejména na domácím území se lidé ptají, k čemu novinka vlastně bude dobrá.

Video placeholder
Ducati Panigale V2 za vizáží čtyřválce ukrývá tradiční dvouválec • Ducati, YouTube

Jen málo lidí v okolním světě totiž ví, že i když v Číně jsou motorky extrémně populární, legislativa je výrazně omezuje. Jaké využití budou mít Číňané pro cestovní jednostopý stroj v zemi, kde se na motocyklech nesmí na většinu dálnic. A když už motorkáři mohou vyjet na vybrané úseky, mohou se na nich pohybovat maximální rychlostí pouze 80 km/h.

Standardní výbavou luxusního cesťáku pak je vyhřívané sedadlo, elektricky ovládané vysouvací čelní sklo, hlídání mrtvých úhlů nebo 12,3“ dotykový obrazovka přístrojového štítu a infotainmentu s over-the-air aktualizacemi a hlasovým ovládáním.

A k čemu se taková motorka bude využívat na trhu, kde zákazníci ani nemohou využít její plný potenciál? Předseda společnost Wei Jianjun při slavnostním odhalení řekl, že prostě miluje motorky a chtěl vyvinout nějakou, která přitáhne pozornost k nové značce. A hlavně díky kompaktnímu osmiválci se to skutečně povedlo, protože tohle se prostě nevidí každý den.