Nová Audi S6 a S7 jsou tady. Pro Evropu nafta, pro zbytek světa benzin
Sportovní verze Audi A6 a A7 se v nejnovějším vydání staly mildhybridy. Evropské provedení sází na 3.0 TDI, jinde ve světě však dostanete 2.9 TFSI.
Audi v minulém roce významně inovovalo svoji nabídku, přičemž letos v tomto směru pokračuje, jen se místo na konvenční auta a SUV zaměřuje na jejich sportovní varianty. Aktuálně představuje hned dvě takové novinky, nové generace modelů Audi S6, Audi S6 Avant a Audi S7 Sportback.
Technicky spřízněné modely dostaly shodný motor v útrobách. Pod jejich kapotou pracuje vznětový šestiválec 3.0 TDI naladěný na 257 kW a 700 N.m, které jsou dostupné v pásmu od 2500 do 3100 otáček. Agregát o objemu 2967 cm3 s přímým vstřikováním common rail pracujícím až s tlakem 2500 barů využívá turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny, spolupracuje s osmistupňovou samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem a pohonem všech kol, který v základním nastavení posílá sílu motoru v poměru 40:60 mezi nápravy, ve prospěch té zadní.
Hlavní novinkou je ale zástavba 48V palubní sítě a elektricky poháněného kompresoru, který díky takřka okamžité reakci (pod 250 milisekund) potlačuje turbodíru a zlepšuje reakce na sešlápnutí pedálu plynu. Mildhybridní systém s 10Ah lithium-iontovou baterií pak snižuje spotřebu, při zpomalování ukládá elektrickou energii. Při dojíždění k semaforu umožňuje vypnout spalovací motor už v rychlosti 22 km/h, zatímco při funkci plachtění vypne šestiválec klidně až na dobu 40 sekund.
To všechno znamená, že Audi S6 urychlí z 0-100 km/h za rovných pět sekund, zároveň je ale jeho kombinovaná spotřeba pouhých 6,2 litru na 100 kilometrů, což je u tak silného auta skvělé číslo. S6 Avant a S7 Sportback jsou na stovce o desetinku pomaleji, kombinovaná spotřeba u nich činí 6,5 l/100 km. Maximální rychlost je u všech elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.
Zákazníci v ostatních koutech světa, konkrétně v USA, v Asii nebo na Středním východu, se však mohou těšit na jinou techniku. S6 a S7 pro tyto trhy totiž využije benzinový šestiválec 2.9 TFSI, naladěný na 331 kW a 600 N.m. I v tomto případě však půjde o mildhybrid.
Audi S6 má ve srovnání s výchozí A6 o 20 mm snížený podvozek, za příplatek si pak lze objednat natáčení zadní nápravy. To do rychlosti 60 km/h natáčí zadní kola o pět stupňů proti směru těm předním, kvůli lepší agilitě a snížení poloměru otáčení až o 1,1 metru, zatímco ve vyšších rychlostech se natáčí o dva stupně ve stejném směru jako ta přední. K dispozici je též adaptivní vzduchový podvozek nebo sportovní samosvorný diferenciál na zadní nápravě. Brzdové kotouče jsou v základu ocelové, zakusují se do nich šestipístkové hliníkové třmeny na každém kole, lze si však připlatit i za karbon-keramické brzdiče.
Design je jako již tradičně u těchto modelů decentně zvýrazněn. Vpředu tak najdeme odlišný nárazník, na bocích zvýrazněné prahy a vzadu nárazník s difusorem a čtyřmi koncovkami výfuku. Kola jsou v základu dvacetipalcová, lze si však připlatit také za o palec větší.
Nová Audi S6, S6 Avant a S7 Sportback vstoupí na evropské trhy v létě 2019. V Německu ceny startují na částce 76.500 eur za sedan. Standardní výbava má čítat navigaci, virtuální kokpit, sportovní sedačky nebo čtyřzónovou klimatizaci.