Nissan se Infiniti nevzdá. Svou prémiovou značku více odliší
Prémiové Infiniti se sice z Evropy stáhlo, v USA si její produkty ovšem zákazníci stále mohou koupit. A bude tomu tak i v blízké budoucnosti. Mateřský Nissan svému brandu totiž věří.
Prémiové odnože asijských automobilek to mají těžké. Genesis z koncernu Hyundai-Kia spíše paběrkuje, tedy minimálně v Evropě, kde je v tomhle segmentu velmi silná německá trojice Audi, BMW a Mercedes-Benz. Jejich dominantní postavení se v posledních letech podařilo mírně nabourat pouze japonskému Lexusu (Toyota), který dlouhodobě tlačí hybridy, jež se dostávají do hledáčku stále většímu množství lidí. Za zmínku stojí také důraz na kvalitu, jaký Lexusu mohou zmíněné německé automobilky jenom závidět.
Ve Spojených státech můžeme narazit ještě na Acuru, která patří pod Hondu, a též na Infiniti (Nissan). Tohle jméno si přitom velmi dobře pamatujeme i my. Ostatně tahle značka v Česku působila až do roku 2016, z Evropy se pak stáhla o tři roky později.
Prémiové Infiniti se aktuálně soustředí primárně na USA, kde ještě v roce 2017 prodalo 153.415 nových aut. Loni to přitom bylo pouze 58.070 vozů, meziročně o 10,2 % méně. Zmíněná Acura si přitom v roce 2024 připsala 122.600 aut, Lexus dokonce téměř 346 tisíc vozů.
Nissan ovšem v uplynulých dnech představil plány na nadcházející roky, z nichž nevynechal ani Infiniti. Jeho modely se od svých méně urozených sourozenců ještě více odliší. SUV QX60 vrzy podstoupí modernizaci a větší QX80 dostane sportovní paket. Nedlouho poté na trh vstoupí crossover QX65 s karoserií připomínající kupé a elektrické SUV vycházející z konceptu Vision QXe, které se bude vyrábět v Mississippi.

Elektrifikace se nevyhne ani zmíněnému Infiniti QX60, byť na akci ve výzkumném a vývojovém centru poblíž Tokia, kde se novinky od Nissanu a Infiniti představovaly, nepadlo přesně vyjádření, zda se půjde cestou plug-in hybridu či klasického hybridu e-Power.
Jeho třetí generace, která si zachová stávající koncepci, v jejímž rámci spalovací motoru funguje pouze jako generátor elektřiny, totiž byla zatím potvrzena pouze pro Nissany Qashqai, Rogue/X-Trail a velkou dodávku na domácím trhu v Japonsku.
Kvůli konkurenci z Číny chce Nissan též zrychlit vývoj nových modelů. Jestliže v současnosti tenhle proces trvá 55 měsíců, Japonci se chtějí dostat na pouhých 37 měsíců, tedy zhruba tři roky. U derivátů pak na 30 měsíců.
Podle nového šéfa Nissanu, Ivana Espinosy, který do funkce generálního ředitele nastoupí 1. dubna, procesu urychlení pomůže ještě větší sdílení platforem a designu. Tenhle trend přitom budeme moci sledovat i u ostatních automobilek. Místo klasického šesti- až osmiletého životního cyklu s modernizací po zhruba čtyřech letech bude docházet k pravidelnému updatu, díky čemuž se jedna generace „dožije“ klidně i více než 10 let.