
Nissan sází v Ženevě na SUV
Letošní ženevský stánek automobilky Nissan je ve znamení SUV a crossoverů. Veřejnosti se zde poprvé představuje modernizovaný Juke a druhá generace Qashqaie, znovu se zde ukazuje i nový X-Trail. V rámci autosalonu jsme si popovídali s představiteli Nissanu o těchto vozech.
Design modernizovaného Juku byl změněn jen mírně, aby byl zdůrazněn sportovní styl automobilu, třeba světlomety odkazují na sporťák 370Z. Sportovní tvary jsou dále zvýrazněny novým žlutým lakem Sunlight, ve kterém Juke září skoro jako Lamborghini Huracán, které je v Ženevě vystaveno také v zářivé žluté.
Juke patří mezi nejprodávanější SUV v Evropě, a tak nebylo nutné jej výrazně měnit.
Podle Laurenta Lamotteho, produktového manažera modelu Juke, je auto úspěšné právě díky svému netradičnímu stylu, kombinujícím prvky SUV a sportovních aut.
Technickou novinkou je přeplňovaný motor 1.2 DIG-T (85 kW a 190 N.m) známý z Qashqaie, který nahrazuje atmosférickou šestnáctistovku s 86 kW.
V Ženevě se představuje i nový Juke Nismo RS. Výkon motoru 1.6 DIG-T vzrostl o 18 koní na 218 koní (160 kW), v nabídce je vedle kombinace pohonu předních kol a manuálu také kombinace pohonu všech kol a bezstupňové převodovky s osmi přednastavenými stupni. Výkonnější agregát doplňuje upravený podvozek s většími brzdovými kotouči vpředu (320 mm), uvnitř se mohou nově objevit skořepinové sedačky Recaro.
Místo hran obliny
Nový X-Trail nahradí hned dva modely – stávající generaci tohoto vozu a Qashqai+2. Oproti předchůdci se styl výrazně změnil, ty tam jsou hranaté křivky drsného offroadu. Produktový manažer modelu X-Trail Tim Fondeur tvrdí, že oblý styl crossoveru přivede k tomuto autu nové zákazníky. X-Trail ale má být nadále schopným vozem mimo zpevněné cesty, za příplatek je nabízen elektronický pohon všech kol All Mode 4x4-i.
Auto se začne prodávat v červenci. V nabídce bude zpočátku jediný motor – turbodiesel 1.6 dCi (96 kW a 320 N.m). Nabídka se postupně rozroste až na čtyři agregáty, mezi kterými bude například benzinový 1.6 DIG-T s výkonem 120 kW. Uvažovalo se i nad použitím 1.2 DIG-T z Qashqaie, nakonec ale byl takto malý motor zamítnut.
Specialitou v Palexpu vystaveného X-Trailu je vedle vojensky zeleného laku také tzv. chytré zpětné zrcátko. Jedná se zatím o prototyp digitálního vnitřního zpětného zrcátka, počítá se však s jeho sériovou výrobou. Přepínačem pod zrcátkem je možné vybírat mezi konvenčním zrcadlem a obrazovkou, na níž je obraz přenášen z kamery umístěné na zadním okně. Obraz z kamery je širší než u analogového řešení a je možné jej různě nastavovat – přiblížit nebo upravit jas.
Řeč padla také na chystaný kompaktní model Almera. Představitelé Nissanu o ní zatím nechtějí moc mluvit, o výrobu se nicméně postará britská továrna Sunderland, potřebnou kapacitu uvolní přesun výroby Micry do Francie. Automobil pak patrně bude představen na podzimním autosalonu v Paříži.