Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Nové vozy Nissan
Dongfeng Z9
Dongfeng Z9
Dongfeng Z9
29 Fotogalerie

Nissan chystá nové pick-upy, do Evropy by se jeden podívat mohl

Michal Dokoupil

Nissan Navara byl v Evropě silným hráčem na trhu s pick-upy. Jenže konec třetí generace zde ukončil jak historii pick-upů Nissan, tak i vlastnictví továrny v Barceloně. Jinde se ale s terénními stroji i nadále počítá a Nissan ukázal, jaké má plány.

Nissan Navara se s Evropou oficiálně rozloučil v roce 2022, jen o rok dříve skončila jeho výroba v továrně v Barceloně. Čeští zájemci si sice mohou třetí generaci Navary koupit i nadále, nese však název Dongfeng DF 6 a vzniká ve společném podniku Dongfengu s Nissanem. Mimo Evropu ovšem Nissan věří pick-upům i nadále a při nedávné prezentaci oznámil hned čtyři nové modely, každý určený pro jiný světový trh.

Prvním je modernizovaná Navara pro jihoamerický trh, tedy pokračování modelu nabízeného už od roku 2014, známého i od nás. Nejde ani o první modernizaci, tato by však měla zásadně změnit vzhled, který se dosud od počátku měnil jen v detailech. Ze zveřejněného tmavého snímku jsou zjevná nová světla s LED denním svícením a jednodušší maska. Lepší má být i interiér s novým softwarem multimediálního systému, na techniku se ovšem asi sahat nebude. Na trh se dostane někdy v průběhu příštího roku.

Třetí Navara je stále naživu i v Austrálii, tomu ale bude od příštího roku konec. Dočkají se totiž nástupce postaveného na nové technice. Ne však zcela z vlastního vývoje, Nissan bude na novince pracovat s Mitsubishi a je tedy téměř jisté, že půjde o nějakou variantu nového Mitsubishi L200.

Odpovídá tomu i místo výroby v thajské továrně Mitsubishi. Ponechat si má minimálně stejný rám a čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,4 litru, avšak designově se má značně lišit. Kromě toho by se měla objevit i elektrifikovaná varianta, a dokonce i Nismo s šestiválcem a vyztuženým podvozkem.

V Severní Americe se třetí Navara prodávala pod názvem Frontier a od roku 2021 tam má i nástupce. Ačkoliv se vzhledově zásadně liší a na rozdíl od evropské ji pohání šestiválec o objemu 3,8 litru, rám má stále z poslední Navary. Vzhledem k datu uvedení před čtyřmi roky je to zejména na poměry pick-upů velmi čerstvý vůz a dočká se tak jen lehkého faceliftu, se kterým by měl vydržet minimálně do roku 2028.

Video placeholder
Videotest Nissan Qashqai e-Power N-Design • auto.cz

Největší novinkou je tak Dongfeng Nissan Z9, vyráběný ve zmíněném čínském společném podniku. Nemá nic společné s technikou třetí Navary ani s Mitsubishi, místo toho staví na zcela nové rámové platformě. Na délku má přes 5,5 metru a designově se liší od všeho, co známe z portfolia Nissanu. Ostatně na kapotě si vozí logo Dongfeng a na volantu nové logo stylizovaného písmena Z.

Pohon zajišťuje buď benzínový čtyřválcový dvoulitr se 190 kW, nebo diesel o objemu 2,3 litry s výkonem 140 kW. Do budoucna se počítá také s hybridem a dalšími modely nové linie na stejném základu. Zatímco s ostatními zmíněnými pick-upy se u nás nepočítá, Z9 by se k nám skrze dealerství Dongfengu v budoucnu dostat mohla, jako nástupce DF 6.