Nissan chystá nové pick-upy, do Evropy by se jeden podívat mohl
Nissan Navara byl v Evropě silným hráčem na trhu s pick-upy. Jenže konec třetí generace zde ukončil jak historii pick-upů Nissan, tak i vlastnictví továrny v Barceloně. Jinde se ale s terénními stroji i nadále počítá a Nissan ukázal, jaké má plány.
Nissan Navara se s Evropou oficiálně rozloučil v roce 2022, jen o rok dříve skončila jeho výroba v továrně v Barceloně. Čeští zájemci si sice mohou třetí generaci Navary koupit i nadále, nese však název Dongfeng DF 6 a vzniká ve společném podniku Dongfengu s Nissanem. Mimo Evropu ovšem Nissan věří pick-upům i nadále a při nedávné prezentaci oznámil hned čtyři nové modely, každý určený pro jiný světový trh.
Prvním je modernizovaná Navara pro jihoamerický trh, tedy pokračování modelu nabízeného už od roku 2014, známého i od nás. Nejde ani o první modernizaci, tato by však měla zásadně změnit vzhled, který se dosud od počátku měnil jen v detailech. Ze zveřejněného tmavého snímku jsou zjevná nová světla s LED denním svícením a jednodušší maska. Lepší má být i interiér s novým softwarem multimediálního systému, na techniku se ovšem asi sahat nebude. Na trh se dostane někdy v průběhu příštího roku.
Třetí Navara je stále naživu i v Austrálii, tomu ale bude od příštího roku konec. Dočkají se totiž nástupce postaveného na nové technice. Ne však zcela z vlastního vývoje, Nissan bude na novince pracovat s Mitsubishi a je tedy téměř jisté, že půjde o nějakou variantu nového Mitsubishi L200.
Odpovídá tomu i místo výroby v thajské továrně Mitsubishi. Ponechat si má minimálně stejný rám a čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,4 litru, avšak designově se má značně lišit. Kromě toho by se měla objevit i elektrifikovaná varianta, a dokonce i Nismo s šestiválcem a vyztuženým podvozkem.
V Severní Americe se třetí Navara prodávala pod názvem Frontier a od roku 2021 tam má i nástupce. Ačkoliv se vzhledově zásadně liší a na rozdíl od evropské ji pohání šestiválec o objemu 3,8 litru, rám má stále z poslední Navary. Vzhledem k datu uvedení před čtyřmi roky je to zejména na poměry pick-upů velmi čerstvý vůz a dočká se tak jen lehkého faceliftu, se kterým by měl vydržet minimálně do roku 2028.

Největší novinkou je tak Dongfeng Nissan Z9, vyráběný ve zmíněném čínském společném podniku. Nemá nic společné s technikou třetí Navary ani s Mitsubishi, místo toho staví na zcela nové rámové platformě. Na délku má přes 5,5 metru a designově se liší od všeho, co známe z portfolia Nissanu. Ostatně na kapotě si vozí logo Dongfeng a na volantu nové logo stylizovaného písmena Z.
Pohon zajišťuje buď benzínový čtyřválcový dvoulitr se 190 kW, nebo diesel o objemu 2,3 litry s výkonem 140 kW. Do budoucna se počítá také s hybridem a dalšími modely nové linie na stejném základu. Zatímco s ostatními zmíněnými pick-upy se u nás nepočítá, Z9 by se k nám skrze dealerství Dongfengu v budoucnu dostat mohla, jako nástupce DF 6.