
NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat
Americký úřad pro bezpečnost na silnicích (NHTSA) znovuotevřel vyšetřování nehod, při nichž začal hořet motorový prostor několika Volkswagenů Passat. Případ byl uzavřen v roce 2007 bez žádných výsledků.
Vyšetřování bylo však letos obnoveno, když úřad obdržel 35 stížností na závadu zapalovací cívky. Ve 14 případech začal hořet motorový prostor Passatu, což mohlo být způsobeno právě vadnou zapalovací cívkou. Volkswagen registruje dalších 199 stížností na problémy se zapalovací cívkou.
Problém se může týkat až 490.064 Passatů, vyrobených mezi lety 2001 a 2007. Při minulém vyšetřování se řešily pouze Passaty z modelového roku 2002 a 2003.
Podle jednotlivých zpráv vůz po závadě ztratil výkon, popřípadě mu svítila kontrolka „zkontrolujte motor“. Servis následně vyměnil zapalovací cívku, v některých případech tato výměna proběhla několikrát.
Vyšetřování hořící Passatů připomíná loňské problémy Ferrari 458 Italia. To až ve čtyřech případech začalo znenadání hořet. Viníkem byl tepelný štít pod zadním nárazníkem, který chránil karosérii od horkého výfuku. Štít byl připevněn pouze lepidlem, které v horkém prostředí následně vzplálo.
Ferrari do servisu svolalo všechny vyrobené Italie, u nichž lepidlo bylo nahrazeno nýty. Majitelé shořelých supersportů dostali jako odškodnění nový vůz zcela zdarma.