Nezničitelná Toyota Tundra s osmiválcem míří k hranici 1,5 milionu kilometrů
Jistý Američan dokázal na japonském pick-upu pro severoamerický trh nakroutit téměř 1,5 milionu kilometrů. S předchozí generací přitom zvládl ještě o něco více.
Victor Sheppard má evidentně docela náročný život. Spoustu času totiž tráví za volantem. Za posledních zhruba šestnáct let totiž najezdil minimálně 3.000.000 kilometrů, přičemž prakticky celou porci zvládl pouze se dvěma auty. První milion mil (lehce přes 1,6 milionu kilometrů) nakroutil za volantem Toyoty Tundra SR5 Double Cab 2007 se zážehovým osmiválcem o objemu 4,7 litru.
Americké zastoupení Toyoty si tohoto milníku všimlo a Victorovi před necelými sedmi lety výměnou za jeho milionového „stařečka“ nabídlo zcela nový model. Spokojený majitel během této porce nemusel řešit prakticky žádné problémy. Během devíti let zajel do servisu 117krát, přičemž až na výjimky se jednalo o předepsané prohlídky kvůli výměně motorového oleje či rozvodů.
S nástupcem v podobě Toyoty Tundra modelového roku 2014 s 5,7litrovým osmiválcovým motorem (tu si pořídil ještě v době vlastnictví staršího modelu) se Victor Sheppard opět pomalu blíží pokoření milionu mil. Aktuálně mu na odometru svítí přes 900.000 mil (asi 1,45 milionu kilometrů), které pick-up zvládl téměř bez ztráty kytičky. Majitel pouze musel při nájezdu 1,38 milionu kilometrů řešit problémy s převodovkou, předtím ještě vyměnil alternátor. Jinak si toyota žádala pouze standardní péči.

Vysokému nájezdu bez větších zádrhelů pomáhá Victorův jízdní profil. Ročně totiž převážně po dálnicích ujede přes 200 tisíc kilometrů, když pendluje mezi Severní Dakotou, Wyomingem a Virginií. Právě dlouhé štreky ustálenou rychlostí jsou pro spalovací motory ideální. Se správnou péčí (a také dávkou štěstí) tímhle stylem zvládnou vysoké stovky tisíc kilometrů bez výraznějších závad. Samozřejmě to ale neplatí obecně. Zejména v Evropě, která lpí na přísných emisních limitech, jsou konvenční agregáty tak technicky komplikované, že podobné nájezdy velmi pravděpodobně nezvládnou. Zato ve Spojených státech se svou láskou k jednodušším, zato větším motorům a silnicím táhnoucím se napříč kontinentem podobná čísla nejsou ojedinělá.