Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Brzdový kotouč se na náboj kola připevňuje prošroubováním skrze pěticípý úchytIlustrační foto
Ilustrační foto
9 Fotogalerie

Nezapomínejte na výměnu brzdové kapaliny. Martin Vaculík radí, zda odsát či vyšlapat

redakce AUTO.CZ

Spousta českých motoristů si jistě dokáže sama například vyměnit v autě olej, ale do brzdové kapaliny se nehrne. Přitom, jak vysvětluje Martin Vaculík ve svém dnešním videu, je to základní věc.

Zvodnatělá kapalina způsobuje korozi pracovních ploch brzdových pístků a válečků a je též agresivní vůči pryžovým součástem. Korozí napadený povrch zásadně zrychluje opotřebení všech těsnění, takže kdo nemění brzdovou kapalinu, dočká se záhy jejího úniku.

Nebo naopak zablokování volného chodu pístků a válečků, kdy výsledkem může být jednat trvale přibrzďující kolo, jednak fatální závada a naprostá ztráta účinku. To když váleček zadní bubnové brzdy (takzvané prasátko) chodí jen na jednu stranu, takže druhá úplně vyskočí.

Nejlepší výsledky zajišťuje vtlačování nové brzdové kapaliny do systému přes expanzní nádobku, což však vyžaduje drahé zařízení s obvyklou cenou 17.000 až 30.000 Kč. Takové se vyplatí jen velkým autoservisům.

Obvyklý postup tak je, že vám manželka šlape na pedál a vy střídavě povolujete a utahujete odvzdušňovací šroub. Pokud manželku ani jiného pomocníka nemáte, pomůže odsávačka, kterou jsme do testu koupili na alza.cz za 599 Kč. Oba postupy Martin s kamarádem automechanikem Vaškem názorně předvedou.