Nesmrtelný Fiat Panda se dočkal decentního faceliftu. Kolik stojí?
Vstupní model italské automobilky se pro modelový rok 2025 dočkal malých změn. Jediným motorem v nabídce zůstává litrový tříválec bez turbodmychadla.
Fiat je znám svými dlouhověkými modely. Ostatně i původní panda se ve výrobě v různých formách držela od roku 1980 až do roku 2003, kdy ji vystřídal moderní nástupce. I ten se stal trhákem, což platí též o třetím provedení, které je de facto výrazně zmodernizovanou druhou generací.
Stále ještě aktuální model se představil v září 2011 na autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby prošel několika vylepšeními, přičemž to poslední Fiat Pandu připravilo na modelový rok 2025. Ten poznáte podle mírně přepracovaných nárazníků a také změn na spodním vstupu vzduchu v předním nárazníku. V interiéru narazíme na přepracované potahy sedadel s monogramy Fiatu.

K pohonu nadále slouží atmosférický tříválec o objemu 1,0 litru s 51 kilowatty, kterému pomáhá řemenový startér-generátor o výkonu 3,6 kW. Do hry se mild-hybrid zapojuje při rozjezdu a zrychlování z nízkých otáček. Nejdůležitější funkcí je však rekuperace a možnost samočinného vypínání motoru při zařazení neutrálu při rychlosti pod 30 km/h. Systém pracuje s 12V sítí a kinetická energie se ukládá do malé baterie pod sedadlem řidiče.
Dřívější model Panda Cross s ochrannými plasty karoserie nově nahrazuje verze Pandina, která startuje na 409.900 Kč, klasický Fiat Panda je o 50 tisíc korun levnější. Pro „terénní“ provedení je vyhrazen zelený lak Forresta za 14.000 Kč (případně za příplatek 16 tisíc v kombinaci s černou střechou). V interiéru nabízí Fiat Pandina nově navržená sedadla, jejichž potahy jsou vyrobeny z recyklovaného materiálu Seaqual s monogramy Pandina a žlutým prošíváním.