Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Fiat Pandina
Fiat Pandina
Fiat Pandina
Fiat Pandina
36 Fotogalerie

Nesmrtelný Fiat Panda se dočkal decentního faceliftu. Kolik stojí?

Ondřej Šámal

Vstupní model italské automobilky se pro modelový rok 2025 dočkal malých změn. Jediným motorem v nabídce zůstává litrový tříválec bez turbodmychadla.

Fiat je znám svými dlouhověkými modely. Ostatně i původní panda se ve výrobě v různých formách držela od roku 1980 až do roku 2003, kdy ji vystřídal moderní nástupce. I ten se stal trhákem, což platí též o třetím provedení, které je de facto výrazně zmodernizovanou druhou generací.

Stále ještě aktuální model se představil v září 2011 na autosalonu ve Frankfurtu. Od té doby prošel několika vylepšeními, přičemž to poslední Fiat Pandu připravilo na modelový rok 2025. Ten poznáte podle mírně přepracovaných nárazníků a také změn na spodním vstupu vzduchu v předním nárazníku. V interiéru narazíme na přepracované potahy sedadel s monogramy Fiatu.

Video placeholder
Fiat Grande Panda • Fiat

K pohonu nadále slouží atmosférický tříválec o objemu 1,0 litru s 51 kilowatty, kterému pomáhá řemenový startér-generátor o výkonu 3,6 kW. Do hry se mild-hybrid zapojuje při rozjezdu a zrychlování z nízkých otáček. Nejdůležitější funkcí je však rekuperace a možnost samočinného vypínání motoru při zařazení neutrálu při rychlosti pod 30 km/h. Systém pracuje s 12V sítí a kinetická energie se ukládá do malé baterie pod sedadlem řidiče.

Dřívější model Panda Cross s ochrannými plasty karoserie nově nahrazuje verze Pandina, která startuje na 409.900 Kč, klasický Fiat Panda je o 50 tisíc korun levnější. Pro „terénní“ provedení je vyhrazen zelený lak Forresta za 14.000 Kč (případně za příplatek 16 tisíc v kombinaci s černou střechou). V interiéru nabízí Fiat Pandina nově navržená sedadla, jejichž potahy jsou vyrobeny z recyklovaného materiálu Seaqual s monogramy Pandina a žlutým prošíváním.