Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Německý autoklub prý falšoval i počty diváků na Nürburgringu

Německý autoklub prý falšoval i počty diváků na Nürburgringu Zdroj: acz

Německý autoklub prý falšoval i počty diváků na Nürburgringu

redakce AUTO.CZ
Německý autoklub ADAC roky navyšoval nejen počty hlasů v anketě o nejoblíbenější německé auto, ale i počty návštěvníků na závodním okruhu Nürburgring.

Informaci ve svém nejnovějším vydání zveřejnil německý týdeník Die Zeit, podle něhož autoklub u některých závodů "napočítal" až čtyřikrát více diváků, než bylo prodaných vstupenek. ADAC však odmítl, že by se v tomto případě dopustil falšování údajů.

Dřívější provozovatel závodiště na západě Německa podle týdeníku už před dvěma roky kritizoval v dopise nyní již bývalému prezidentovi ADAC Peteru Meyerovi "tradici chybných a vysoce nadhodnocených údajů o počtech návštěvníků". Konkrétně zmínili autoři dopisu čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu z roku 2012. "ADAC v Nordheinu v tomto roce oznámil 235.000 návštěvníků při závodě, ačkoli se prodalo pouze 49.048 vstupenek a 16.418 lístků na kempování u závodní dráhy," upozornili pisatelé Meyera, který kvůli sérii skandálů autoklubu minulý týden rezignoval.

ADAC velký rozdíl mezi zveřejněným počtem diváků a objemem prodaných vstupenek vysvětlil značný množstvím zvláštních povolenek pro vstup určených pro účastníky závodu. "Kromě prodaných vstupenek byly do této statistiky zahrnuty také lístky pro jezdce, týmy a jejich hosty, volné vstupenky, pasy (automobilové federace) FIA nebo permanentky. Kvůli velké rozloze závodu byly do výpočtu množství návštěvníků zahrnuty i odhady na základě leteckých snímků," uvedl autoklub, podle něhož se tento postup uplatňuje i při velkých mezinárodních motoristických soutěžích.

Už na počátku roku ADAC obvinili Zelení z německého Trevíru, že manipuloval s počty diváků na německé rallye. Autoklub i tehdy nařčení odmítl.

Ještě nedávno velmi respektovaná instituce s téměř 19 miliony členů utrpěla v posledních týdnech obrovské šrámy na své pověsti potom, co přiznala, že falšovala výsledky motoristické ankety Žlutý anděl, v níž Němci hlasovali pro nejoblíbenější auto daného roku. K úpravám výsledků docházelo nejméně od roku 2009 a největší německé automobilky kvůli tomu chtějí vrátit všechny ceny, které v kdysi prestižní soutěži získaly.

Renomé ADAC také poškodily zprávy o tom, že vedení autoklubu zneužívalo k soukromým účelům dopravní prostředky letecké záchranné služby ADAC. Mayer se údajně nechal dopravovat záchranným vrtulníkem na služební cesty a domů, jedna z manažerek zase nechala letadlem ADAC odvézt do Egypta na dovolenou svého syna, který zmeškal komerční linku.