Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Suzuki Swift z pořadu Top Gear
Suzuki Swift z pořadu Top Gear
Suzuki Swift z pořadu Top Gear
Suzuki Swift z pořadu Top Gear
15 Fotogalerie

Někdo utratil přes 230.000 Kč za nepoužitelnou sestavu Suzuki z Top Gearu

Téměř kompletní jedenáctka fotbalové garáže byla prodána za více než dvě stě tisíc. Zdevastované kompakty bavily diváky živě během slavné automobilové show.

Suzuki Swift je skromný hatchback, který spolehlivou technikou a příznivými náklady provozu uspěl v různých oblastech světa. Rozměrově patří mezi městské či příměstské kompakty, zákazníci mohli volit dokonce schopný pohon všech kol platný v náročnějších pasážích raději mimodálničních přesunů. Kromě dlouhých tras nebylo předností Swiftu zkušené kličkování, nahrávání, přímé kopy a nešly dokonce skluzy ani fauly.

Sportovní rétorika není nahodilé zmatení při debatě o téměř kompletní jedenáctce garáže Top Gearu. Jednu z nejslavnějších rolí Swift zastupoval během exhibičních zápasů, kdy produkce Top Gearu postavila dva fotbalové týmy proti sobě a pozici hráčů před publikem zastoupila obarvená auta. Skórovat se snažili kdo jiný než Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May a v živém představení nechyběl tajemný kolega Stig. Slavní představitelé zábavné show Top Gear Live nepolevovali a plné nasazení bylo na autech znát.

Sestava v národních barvách schytala řadu poškození. Účastníci bitvy na dvě brány byli od sebe odlišení červeným a černým lakováním. Vyřazená ekipa anglických a argentinských „fotbalistů“ skončila v aukci za rozumný peníz.

Podle anglického inzerátu přes platformu eBay vyšlo devět Swiftů na 7.900 liber. Neznámý kupec utratil 233.000 Kč za pomačkané hatchbacky, které nemají homologaci pro provoz, proto nemohou být osazený registračními značkami za účelem použití na veřejných komunikacích. Co se týče odolné techniky, vydražené Suzuki startují i jezdí, ale nemají kde – jedině opět na poli během další nápadité exhibice. Následky tvrdých soubojů zabránily většině vnějších dílů k dalšímu využití či prodeji.

Top Gear nasadil do akce pouze první generaci Swiftů vyrobených mezi lety 2005 až 2010 pravděpodobně v severomaďarském závodě města Esztergom. Sérii interně označenou RS spojoval krátký rozvor 2.390 mm, zatímco nabídka motorů byla pestrá od benzínových čtyřválců o objemu 1,2 až 1,6 litru po menší naftu o objemu 1,3 litru.

Zážehová třináctistovka generovala výkon 68 kW neboli 92 atmosférických koní při 5.800 ot./min, točivý moment dosahoval sériových hodnot 116 Nm po dosažení 4.200 ot./min. S pohonem přední nápravy a pětistupňovým manuálem vůz vážil 1.045 kg, což umožňovalo zrychlení 0–100 km/h za 11 sekund.

Konkrétní motorizace prodávaných Suzuki není známa, ale specifikace nebudou zásadně odlišné, kromě hbitého pohybu za zvuku plně vytočených agregátů je vidět velmi dobrý rejd jako jeden z důvodů nominace Swiftů do netradičního utkání.