Nejsportovnější nová Škoda Kodiaq je v Česku. I s nesportovním motorem stojí přes milion
Druhá Škoda Kodiaq se konečně představuje ve stylovější výbavě Sportline. Už v základu má bohatou výbavu, ale i přesto nabízí pár příplatků. Zjistili jsme, kolik stojí.
Nová Škoda Kodiaq se už objevuje na našich silnicích, a právě teď přijíždí na český trh i v nové stylovější výbavě Sportline. I nejnovější generace vlajkového SUV mladoboleslavské značky se u nás začíná prodávat v populární výbavě s elegantními černými designovými doplňky a zaujme hlavně charakteristickým kontrastem. Novinka už dokonce má i první českou cenu.
Charakteristický kontrast
Kodiaq Sportline druhé generace se odhaluje s typickými černými stylingovými doplňky, jako jsou maska chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken, střešní ližiny, zadní difuzor nebo novinka, s jakou jsme se u předcházející generace ještě nesetkávali. Druhý Kodiaq Sportline má celý sloupek D karoserie vyvedený v černém lesklém laku. Designéři tak spojují zatmavená boční okna se sklem pátých dveří.
V typické černé barvě je i logo Škoda zádi nebo pojmenování modelu, přičemž na předních blatnících najdeme plaketu s nápisem Sportline. Nový Kodiaq Sportline pak doplňují 19″ antracitová kola s leštěným povrchem, která si volitelně můžete nahradit většími 20″ antracitovými leštěnými koly s matně černými aerodynamickými kryty.

Interiéru dominuje černá
Černou barvou se vyznačuje také pěti-, nebo sedmimístný interiér. Přístrojová deska, výplně dveří a středová loketní opěrka jsou potaženy černým mikrovláknem Suedia, které je exkluzivně nabízeno pro interiér Sportline. Sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy jsou čalouněna kombinací perforovaného mikrovlákna Suedia a umělé kůže s šedým kontrastním prošíváním. Ve standardu výbavy Sportline je i elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí.
Multifunkční sportovní volant s černým prošíváním pak nese paketu Sportline a na dekorativních lištách předních dveřích najdeme nápis Kodiaq. V základní výbavě sportlinu pochopitelně nechybí ani 10“ virtuální kokpit s 13“ dotykovou obrazovkou infotainmentu Navi s hlasovým ovládáním a nově už je k dispozici také pokročilejší hlasová asistentka Laura s umělou inteligencí zakládající na populárním chatbotu ChatGPT.
Ceny, příplatky a motorizace
Nová Škoda Kodiaq Sportline má ve standardní výbavě i přední světlomety Matrix LED, zadní světla Top LED s animovanými směrovkami, elektricky ovládané páté dveře, bezklíčové odemykání/zamykání a startování Kessy, třízónovou klimatizaci a další prvky. Nový modernější adaptivní podvozek DCC+ s progresivním řízením je k dispozici bohužel až za další příplatek 30.000 Kč.
Dalšími příplatky jsou Komfort paket plus s audiem Canton a virtuálním pedálem za 27.000 Kč, balíček pomocníků Asistovaná jízda 2.0+ s automatickým parkováním a panoramatickým kamerovým systémem za 19.000 Kč, Family paket s ochranou dveří, zadními bočními airbagy a roletami zadních oken za 12.000 Kč a Transport paket se síťovým programem za 3.500 Kč.
A kolik nová Škoda Kodiaq Sportline stojí? Nejlevněji ji dostanete se základním benzinovým motorem 1.5 TSI 110 kW za 1.100.000 Kč. S turbodieselem 2.0 TDI 110 kW je za 1.160.000 Kč, s plug-in hybridem iV za 1.270.000 Kč a naftovou čtyřkolkou 2.0 TDI 4x4 142 kW za 1.290.000 Kč. Ještě před koncem letošního roku se začne prodávat i se silnějším benzinovým motorem 2.0 TSI 4x4 150 kW. Na závěr připomínáme, že nová Škoda Kodiaq se v Česku prodává se základní cenou od 980.000 Kč.
Škoda Kodiaq: Technické údaje | ||||
1.5 TSI | 2.0 TDI | 2.0 TDI 4x4 | 1.5 TSI PHEV | |
Motor | zážehový čtyřválec | vznětový čtyřválec | vznětový čtyřválec | zážehový čtyřválec |
Zdvihový objem [cm3] | 1489 | 1968 | 1968 | 1498 |
Největší výkon spalovacího motoru [kW/min] | 110/5000-6000 | 110/3000-4200 | 142/3500-4200 | 110/5000-6000 |
Točivý moment spalovacího motoru [N.m/min] | 250/1500-3500 | 360/1600-2750 | 400/1750-3250 | 250/1500-4000 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Vrtání x zdvih [mm] | 74,5 x 85,9 | 81,0 x 95,5 | 81,0 x 95,5 | 74,5 x 85,9 |
Kompresní poměr | 12,0:1 | 16,0:1 | 15,5:1 | 11,5:1 |
Výkon elektromotoru (přední) (kW) | - | - | - | 85 |
Točivý moment elektromotoru (přední) (Nm) | - | - | - | 330 |
Systémový výkon (kW) | - | - | - | 150 |
Převodovka | 7DSG | 7DSG | 7DSG | 7DSG |
Max. rychlost [km/h] | 207 | 205 | 220 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,7 | 9,6 | 7,8 | 8,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 5,3-5,9 | 6,0-6,6 | - |
Emise CO2 [g/km] | 151 | 138-155 | 157-74 | - |
Objem palivové nádrže [l] | 57,5 | 61 | 45 | |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1661-1819 | 1733-1792 | 1816-1964 | 1913-2084 |
Celková hmotnost kg | 2230 | 2388 | ||
Objem zavazadlového prostoru [l] | 845 | 910-2105 | 910-2105 | 745 |
Rozměry d x š x v [mm] | 4758 x 1864 x 1679 | 4758 x 1864 x 1679 | 4758 x 1864 x 1678 | 4758 x 1864 x 1679 |
Rozvor [mm] | 2789 | 2789 | 2789 | 2789 |
Cena Selection [Kč] | 980.000 | 1.040.000 | 1.170.000 | 1.150.000 |
Cena Exclusive Selection [Kč] | 1.225.000 | 1.285.000 | 1.415.000 | 1.395.000 |
Cena Exclusive Sportline [Kč] | 1.100.000 | 1.160.000 | 1.290.000 | 1.270.000 |