Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Porsche 718 Cayman GT4 RS
22 Fotogalerie

Nejostřejší Porsche 718 Cayman je tu. GT4 RS má motor z 911 GT3

Porsche na autosalon v Los Angeles přivezlo dosud nejradikálnější provedení modelu 718 Cayman.

Nese přídomek GT4 RS a možná už jste o něm slyšeli. Výrobce totiž na tuhle verzi upozornil v říjnu, když oznámil, že Jörg Bergmeister za volantem novinky zajel kratší část okruhu Nürburgring, měřící 20,6 kilometru, v čase 7:04.511. To je o neskutečných 23,6 sekundy lepší čas, než jaký zajela standardní verze modelu Cayman GT4.

Kompletní specifikace ovšem Porsche oznámilo až nyní, krátce před premiérou na autosalonu v Los Angeles.

Určitě nejvýznamnější novinku  GT4 RS představuje 4litrový plochý šestiválec, převzatý přímo z Porsche 911 GT3. Atmosféricky plněný motor je naladěn na maximální výkon 368 kW a nejvyšší točivý moment na 450 N.m. A omezovač zasahuje až v 9000 otáčkách.

Šestiválec je kombinován se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou a pohání zadní kola. Akcelerace z klidu na stovku zabere jen 3,4 sekundy, maximální rychlost činí 315 km/h.

Porsche se ale zaměřilo také na další důležité věci, například hmotnost. Dvoumístné kupé díky mnoha dílům z lehkých materiálů váží slušných 1.415 kilogramů. Přední kapota je z uhlíkových vláken, v kabině najdeme lehčí koberečky, textilní poutka ve dveřích místo tradičních madel a výrobce vozu dal také méně izolačního materiálu. Zadní okno je z lehčího skla.

Video placeholder
Porsche 718 Cayman GT4 RS • Porsche

Cayman GT4 RS dostal také specificky naladěné šasi. Ve srovnání s klasickým Caymanem má GT4 RS o 30 milimetrů světlou výšku, nastavitelný podvozek je díky upraveným tlumičům, pružinám a stabilizátorům tužší. Auto stojí na 20palcových kovaných hliníkových kolech.

A myslelo se samozřejmě i na aerodynamiku, takže se vůz chlubí velkým zadním křídlem a řadou dalších prvků, které zlepšují přítlak.

Porsche už na GT4 RS přijímá objednávky, dodávky hotových strojů začnou v prosinci. V Německu cena startuje na částce 141.338 eur, což je v přepočtu asi 3,56 milionu korun. A jestli chcete ještě víc, v ceníku si můžete zaškrtnout příplatkový Weissach paket, který přidá karbonové prvky, hořčíková kola a ještě lepší aerodynamiku.