Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
Volvo XC90
55 Fotogalerie

Nejluxusnější nové Volvo XC90, jaké můžete v Česku koupit, vypadá takto. Cena se dá pochopit

Ondřej Šámal

Švédská automobilka zpomalila nástup elektromobility. S tím souvisí i prodloužení života jednoho z nejúspěšnějších modelů této značky v historii. Jak vypadá jeho absolutně nejdražší verze?

Volvo XC90 již od první generace patří do skupiny dlouhověkých aut. Premiérové vydání z roku 2002 totiž vydrželo na trhu až do příchodu nástupce v roce 2015 (premiéra přitom proběhla již koncem srpna 2014). Druhé vydání navíc letos místo odchodu do důchodu prošlo omlazovací kúrou, která mu vlila novou krev do žil.

Volvo mezitím přehodnotilo dřívější strategii, podle níž se mělo v roce 2030 stát výrobcem výhradně elektrických aut. Místo toho nastupuje racionálnější pohled, který se bude řídit trhem, jehož ochota kupovat lokálně bezemisní auta není taková, jak si všichni představovali.

Novinka ze severu Evropy se v Česku představila minulý týden v krásně zrekonstruované Fantově kavárně na Hlavním nádraží v Praze. Fotky z představení si můžete prohlédnout v galerii, v textu najdete i krátké video.

Proti minulosti nebude u Volva XC90 k dispozici žádný vznětový motor. S naftou ve Švédsku zřejmě nadobro skončili. Aktuálně můžete sáhnout po přeplňovaném zážehovém čtyřválci o objemu 2,0 litru s označením B5 a pohonem všech kol, který disponuje výkonem 184 kW. Dalších deset kilowattů přidává pomocný mild-hybridní pohon.

Alternativou je vrcholný plug-in hybrid, který má taktéž základ v dvoulitrovém čtyřválci, kterému ovšem pomáhá trakční elektromotor. Díky tomu verze T8 e-AWD disponuje systémovým výkonem 335 kilowattů, přičemž díky akumulátoru s kapacitou 18,8 kWh Volvo XC90 na elektřinu zvládne až 71 kilometrů.

Video placeholder
Premiéra Volva XC90 po faceliftu v Praze • Volvo ČR

Za tuhle variantu v případě základní linie Core dáte minimálně 2.218.400 Kč, nás ale tentokrát zajímá nejdražší verze Ultra za 2.452.400 korun, kterou ještě můžete dále vyšperkovat několika příplatky.

V konfigurátoru jsem zaškrtl atraktivní tmavě červený lak Mulberry za 28 tisíc, k tomu přidat čalounění s kůží Nappa v odstínu Cardamom s odvětrávanými předními křesly (56.800 Kč), 22palcové disky za 25.200 Kč, tónovaná zadní okna (13.400 korun), bezpečnostní laminovaná okna za 28.400 Kč, audiosystém Bowers & Wilkins za 80.900 Kč a adaptivní vzduchové odpružení v ceně 64.200 korun.

Finální částka za takto vybavený vůz činí 2.749.300 Kč včetně DPH. Je to hodně, nebo málo? Podle nás tak akorát.