Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Phaeton
Volkswagen Phaeton
Volkswagen Phaeton
Volkswagen Phaeton
10 Fotogalerie

Nejlevnější dvanáctiválec? Tohle auto kdysi stálo přes 3,5 milionu, dnes ho seženete i pod 100 tisíc

Modelem Phaeton chtěl Volkswagen ukázat, že dokáže nabídnout reprezentativní limuzínu, která by se mohla rovnat s vlajkovými loděmi značek BMW či Mercedes-Benz.

Auto si vysnil tehdejší šéf automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch. Ten dokonce inženýrům a vývojářům zadal několik náročných parametrů, které měl vůz splnit. Známý je například o požadavek, aby Phaeton zvládl jet rychlostí 300 km/h po celý den při venkovní teplotě 50°C, přičemž v kabině mělo stále být příjemných 22°C. Přitom však maximální rychlost produkčních exemplářů byla elektronicky omezena na pouhých 250 km/h.

Sedan, vyráběný v Drážďanech, dostal také mimořádně luxusní a moderní výbavu. Přesto to tak úplně obchodní hit nebyl, i když se vyráběl dlouho - mezi lety 2002 až 2016.

Mimořádně zajímavý je aktuální pozice této limuzíny jakožto ojetiny. Phaeton totiž patří vozy, kterým extrémně rychle padá cena. Našli jsme například exemplář z roku 2004, který je v Česku na prodej za 60 tisíc korun. Jde ovšem spíš o výjimečnou cenu, většinou narazíte na částky přesahující 100 tisíc. Ale jak vidno, jde to i pod sto.

Tím samozřejmě neříkáme, že koupě Phaetonu za 60 tisíc korun je nutně dobrý nápad, koupě takového vozu pochopitelně skýtá jistá rizika. Ale současně neříkáme, že to dobrý nápad není... Nás prostě zaujalo, že můžete mít limuzínu, která jako nová stála přes 3,5 milionu korun, za sumu, za níž se prodávají třeba i stejně staré Škody Octavia.

Pozoruhodné také je, že pod kapotou tohoto exempláře se ukrývá vrcholný dvanáctiválec, konkrétně známý šestilitr s označením W12 o výkonu přesahujícím 300 kW, který je zajímavý netradičním uspořádáním válců.

Dost možná tak jde o nejlevnější cestu k automobilu s dvanáctiválcovým motorem.

Inzerát upozorňuje na několik vad, což se asi u luxusní limuzíny s nájezdem 290 tisíc kilometrů za tuto cenu dá očekávat. Prodejce zmiňuje nutnost výměny snímače polohy vačkové hřídele, dále je prý nalomený kabelový svazek do víka kufru, kvůli čemuž nefunguje elektrické otevírání zavazadelníku, a poškozený je také dekor na mřížce chladiče.