Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Porsche Carrera GT (2005)
Porsche Carrera GT (2005)
Porsche Carrera GT (2005)
Porsche Carrera GT (2005)
98 Fotogalerie

Nejdražší Porsche Carrera GT na světě? Tento kousek se prodal za neuvěřitelnou částku

Toto červeně zbarvené Porsche se stalo nedávno nejdražším vozem prodaným na aukčním webu Bring A Trailer. Pojďme se blíže podívat na historii vozu, který za svou krátkou existenci získal mnoho prestižních ocenění.

Porsche Carrera GT se vyrábělo mezi lety 2003 až 2007. Z plánované produkce 1500 kusů se nakonec dostalo jen na 1270 exemplářů. Jako důvod automobilka uvedla změnu v americkém zákonu týkajícího se airbagů. Zhruba polovina těchto vozů se pak prodala právě v USA.

Konkrétní model je v lakování červená Guards, zatímco většina vozů Carrera GT je vyrobeno v decentních barvách jako stříbrná, bílá nebo černá. Červený exteriér tak skvěle pasuje k černé kůži v interiéru. Toto Porsche je z roku 2005 a většinu svého života strávilo v Arizoně v USA. Auto mělo v době prodeje najeto 1600 km, zprávu o beznehodovosti z Carfaxu, poslední servisní záznam z června 2021 a zajímavý doplněk v podobě originálního zavazadla Porsche.

Carreru GT pohání atmosféricky plněný motor V10 se čtyřmi ventily na válec. Základ tohoto motoru je v závodním V10 5,5 litru, který byl využíván v závodech 24 hodin Le Mans. Jeho objem byl však zvětšením vrtání na 98 mm a zachováním zdvihu 76 mm zvětšen na 5733 ccm. Konfigurace V10 byla zvolena proto, aby mohly být použity válce s objemem blízkým 500 ccm, který má téměř ideální vlastnosti pro plnění. Výkon tohoto motoru tak činí 612 koní při 8000 otáčkách za minutu. Na stovku dosáhne z nuly za 3,9 vteřiny a maximální rychlost činí 330 km/h.

Z tehdejších supersportů, jmenovitě Ferrari Enzo nebo McLaren Mercedes SLR, jako jediné dokázalo Porsche Carrera GT nabídnout manuální převodovku. Tu najdeme v Carreře GT šestistupňovou a dle lidí, kteří měli možnost si tento vůz projet, je Carrera GT pocitem z jízdy velmi blízko okruhovému speciálu. Však některé prvky interiéru, například dřevěný dekor řadicí páky, odkazují právě na legendární okruhový speciál Porsche 917.

Proč tak vysoká prodejní cena, která v přepočtu přesáhla 40 milionů korun? V podstatě jsme již odpověděli výše. V době, kdy vám čím dál více nových aut spíše nabídne kvalitní propojení s Apple Carplay než emoce, kvůli kterým se dříve vozy kupovaly, jsou tyto skvosty čím dál žádanějším zbožím. A pak pochopitelně ten raritně nízký nájezd... Dá se očekávat, že cena podobných specialit bude na trhu úměrně růst.

Autor: Dominik Kovář