Návrh prvního BMW X5 vznikl za pár hodin, prozradil designér
Model X5 patří mezi nejdůležitější vozy automobilky BMW, pro německou značku totiž znamenal vstup do světa SUV.
A byl to vstup úspěšný. BMW dnes nabízí hned několik esúvéček a X5 se od roku 1999 prodalo více než dva miliony kusů.
První generace tohoto vozu se přitom zrodila za poněkud zvláštních okolností. Možná si pamatujete, že v 90. letech se šéfem designu BMW stal Chris Bangle, který bavoráky vybavil poněkud kontroverzním vzhledem.
Nebyl to ale on, kdo by přišel s první vizí X5. Bangle totiž tímto úkolem pověřil designéra Franka Stephensona. A mimochodem, tým designérů tehdy údajně dostal pouhých šest týdnů na vytvoření hliněného modelu v životní velikosti.
Stephenson vzpomíná, že mu na první návrh stačilo pár hodin během letu. Protože BMW tehdy nemělo s vozy SUV zkušenosti, tvůrce prvotního designu začal prvky, které jsou pro bavorskou automobilku charakteristické.
Jde o známou Hofmeisterovou křivku, tedy obrácené zakřivení okna na zadním sloupku. Tento stylový prvek se jmenuje po bývalém šéfovi pro karoserie BMW Wilhelmu Hofmeisterovi, který tento jej poprvé zavedl v roce 1961 a od té doby ho najdete u téměř každého vozu značky.
Dalším prvkem byly samozřejmě známé ledvinky. Pak přišla na řadu přední kapota a zbytek už z tohoto základu tak nějak "vyplynul". Jak to dopadlo, dnes už všichni víme...
Mimochodem, v galerii také najdete obrázek testovací muly X5. Není vtipné, jak BMW chystanou novinku tehdy maskovalo?