Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini Aventador
Lamborghini Aventador
Lamborghini Aventador
Lamborghini Aventador
28 Fotogalerie

Nástupce Lamborghini Aventador bude kvůli hybridu těžší. O ikonickou V12 však nepřijde

V blízké budoucnosti chystá italská automobilka dva elektrifikované vozy – plug-in hybridní SUV Urus a Aventador s hybridním dvanáctiválcem.

Není žádným tajemstvím, že Lamborghini už pilně pracuje na nové generaci Aventadoru, jež by měla dorazit v roce 2020. Dobrou zprávou je, že v útrobách bude i nadále pracovat atmosférický dvanáctiválec. Avšak s tím, rozdílem, že nově se z něj stane hybrid. Není to jediný elektrifikovaný vůz, který Lambo pro příští roky chystá, zapomenout nesmíme ani na plug-in hybridní Urus.

Vraťme se ale k hypersportu s kódovým označením LB48H, o kterém se před časem rozhovořil Maurizio Reggiani, vedoucí technický pracovník italské značky. „Předpisy určují, kolik kilometrů čisté jízdy musí vozy zvládnout. Někdo říká 20, někdo 30 a Čína dokonce 50. A my standardně vyvíjíme jedno auto pro celý svět,“ vysvětluje Reggiani elektrifikaci a přiznává, že přichází spíše z donucení.

Hybridní pohonné ústrojí totiž přidá 150 až 200 kilogramů na váze. I když se Lamborghini na jiných místech podaří hmotnost snížit, lze předpokládat, že auto bude ve srovnání s předchůdcem těžší.

„Vždycky říkám, že budu mít raději auto o deset kilo lehčí, než aby mělo o jednu koňskou sílu více, i když poměr výkon-hmotnost zůstane stejný,“ říká dále Reggiani. „Předpokládáme, že nový model bude o něco těžší. O kolik? To zatím nedokážeme říct.“

Pokud vám elektrifikace zrovna nevoní, možná vás potěší alespoň to, že Aventador nepřijde o svůj famózní atmosférický dvanáctiválec. Reggianiho těší, že se Lamborghini vypořádalo s nástrahami dnešní doby bez přeplňování či snížení výkonu. „Stále říkám, že turbomotory nedokážou nabídnout takovou porci emocí,“ dodává Reggiani.

Technické podobnosti zatím zůstávají tajemstvím, ale už dříve se hovořilo o tom, že dvanáctiválec bude spolupracovat s trojicí elektromotorů, z nichž mají být dva umístěny u předních kol a třetí na zadní nápravě. Zatímco zážehový motor poskytne výkon okolo 566 kW (770 k), systémový výkon se má pohybovat okolo hodnoty 883 kW (1200 k).