Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Audi PB18 e-tron
Audi PB18 e-tron
Audi PB18 e-tron
Audi PB18 e-tron
35 Fotogalerie

Nástupce Audi R8 bude elektrická čtyřkolka s výkonem 1000 koní

Další generace sporťáku Audi projde radikální proměnou. Dá totiž zcela sbohem spalovacím motorům, od roku 2022 vsadí striktně na elektřinu.

Čtyři kruhy poodhalují plány pro budoucí generaci sportovního automobilu R8 a revoluční změna vlastně ani nemůže příliš překvapit. Zatímco současnou generaci vozu pohání desetiválec s výkonem 397 kW, případně silnější provedení V10 Plus o síle 449 kW, ta další už pojede čistě na elektřinu. Síla, jež by se mohla šroubovat až k hranici 1000 koní, bude posílána na všechna čtyři kola.

Nebude to přitom první takový pokus Audi. Určitě si vzpomenete na rok 2015, kdy v Ingolstadtu připravili R8 v elektrické verzi E-tron. A není žádným tajemstvím, že výroba skončila o rok později z prostého důvodu: takový vůz s elektrickým pohonem nikdo nechtěl. Nyní má být ale situace zcela jiná. Hlavně díky tomu, že třetí generace R8 bude od počátku navrhována coby elektromobil.

Předobrazem pokračovatele sporťáku by mohl být koncept PB18 e-tron, jenž se ukázal světu během letošní akce Pebble Beach. Pohon vize obstarávají tři elektromotory s celkovým výkonem 764 koňských sil, Audi avizuje maximální rychlost až 300 km/h a zrychlení z klidu na stovku s přehledem pod dvě sekundy.

Německá značka se chce stát lídrem v oblasti elektrifikovaných aut a už si stanovila i hodně ambiciózní plán: do roku 2025 chce prodávat 800.000 elektrifikovaných vozů, což představuje zhruba třetinu celkových prodejů.

Příjezd třetí generace R8 se očekává okolo roku 2022, zatímco nejbližší soupeři v podobě McLarenu, Ferrari a Porsche představí své hybridní technologie. Plug-in hybridní pohon dostane i Lamborghini Huracán. Italská automobilka to bere jako jeden ze způsobů, jak bojovat s emisemi a zároveň udržet při životě ikonický atmosférický desetiválec.