
Nabíjení je snažší než tankování, tvrdí BMW. Dokazuje to tímto videem
Bezdrátové nabíjení se v hojné míře rozmohlo například u mobilních telefonů. Stačí přístroj položit na speciální desku a nic víc neřešíte, i řada aut už je tímto systémem vybavena, například Toyota Prius. Princip elektromagnetické indukce však nemusí sloužit pouze malým zařízením, ale také samotným automobilům. Sice není žádná velká novinka, k tomu největšímu rozmachu ale zatím nedošlo.
BMW to chce změnit a tvrdí, že je takové nabíjení snazší než tankování. Všechno, co musí řidič před započetím nabíjení udělat, popisuje přiložené video. A jak sami uvidíte, jde to vlastně samo. Je potřeba pouze najet nad speciální „desku“, v níž je zabudovaná jedna z cívek, přičemž kde se zrovna vůz ve vztahu k desce nachází, uvidíte na displeji infotainmentu. Přesnost je důležitá, to aby byla spodní cívka v požadované pozici vůči horní cívce, na kterou je následně indukován střídavý proud. Ten je poté usměrněn a uložen do akumulátoru, přičemž plného nabití je dosaženo asi za tři a půl hodiny.
V době velmi chytrých telefonů už nemusíte odbíhat k autu, abyste zkontrolovali stav nabíjení. Stačí mít v mobilu staženou originální aplikaci a je vystaráno. BMW systém prezentuje na modelu 530e iPerformance, který pohání dvoulitrový turbomotor (135 kW) kombinovaný s elektromotorem (83 kW). Dohromady poskytují 185 kW a 420 N.m, tedy zhruba tolik co běžná verze 530i (185 kW a 350 N.m). Kombinovaná udávaná spotřeba však činí 1,9 l/100 km díky možnosti ujet až 50 kilometrů čistě na elektřinu. Jak moc bude vůz schopen se k ní přiblížit v reálných podmínkách, zjistíme až v testu. Cena vozu u nás začíná na částce 1.500.000 Kč.