Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW 750i
BMW 750i
BMW 750i
BMW 750i
15 Fotogalerie

Na prodej je úžasně zachovalé BMW 750i generace E38. Jeho V12 za sebou nemá ani 15 tisíc kilometrů

Přitahují vás luxusní auta devadesátých let? Pak by se vám mělo líbit tohle BMW 750i generace E38, které je na prodej.

Tahle sedmička se vyráběla v letech 1994 až 2001 a pro mnoho fanoušků BMW patří společně s řadou 3 generace E46 a řadou 5 provedení E39 mezi "poslední klasické", někdo dokonce říká "poslední opravdové", bavoráky. Jejich nástupci totiž už dostali poněkud výraznější a odvážnější design.

Řada 7 generace E38 je naproti tomu ještě klasický konzervativní luxusní sedan s minimalistickým a čistým vzhledem. Možná právě proto také její design snad nestárne.

K dispozici E38 byla s řadovými šestiválci, zážehovými i vznětovými, nebo vidlicovými osmiválci, také benzinovými a dokonce i s naftovým. Vrcholem však bylo provedení s 750i s vidlicovým dvanáctiválcem o výkonu 240 kW a točivém momentu 490 N.m. Motor s objemem 5,4 litru byl spojen výhradně s pětistupňovou automatickou převodovkou od ZF.

BMW 750i s V12 akcelerovalo z klidu na stovku za 6,6 sekundy a rozjelo se až na 250 km/h.

A právě jedna taková sedmsetpadesátka nás zaujala v evropské inzerci. Stříbrný sedan z roku 1996 se standardním rozvorem (dělala se i prodloužená varianta) je totiž po prvním majiteli, na tachometru má jen 14.525 kilometrů a vypadá mimořádně zachovale. Zvenku i uvnitř.

Interiér je při tom esencí luxusu devadesátých let, což se projevuje hlavně spoustou kůže a nešetřením na dřevěných dekorech.

Jak ale asi tušíte, nizozemský prodejce vám tak zachovalou sedmičku s vrcholnou dvanáctiválcovou motorizací nedá úplně levně, požaduje za ni 39.875 eur, tedy v přepočtu lehce přes milion korun.