Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lamborghini 350 GT
Lamborghini 350 GT
Lamborghini Aventador SVJ
Lamborghini Centenario
36 Fotogalerie

Muzeum Lamborghini ve velké galerii: Prohlédněte si slavné dvanáctiválce

Lukáš Volšický

Navštívili jsme tovární muzeum legendární automobilky Lamborghini, která je doposud nejúspěšnějším konkurentem slavného Ferrari. Moderní expozice vám ukáže ty nejdůležitější supersporty značky.

Italská továrna Lamborghini začátkem loňského léta oslavila už šedesát let od okamžiku, kdy se průmyslník Ferruccio Lamborghini odhodlal vyrazit do konkurenčního boje s Enzem Ferrari. Už v šedesátých letech měla závodní stáj Scuderia Ferrari velké jméno, a protože financovala soutěžní aktivity výrobou a prodejem silničních aut, prodávala je bohatým byznysmenům po celém světě. Jedním z nich byl i Ferruccio Lamborghini.

Legendární historka říká, že první impuls pro založení vlastní automobilky pan Lamborghini dostal, když byl nespokojený s nekvalitní spojkou ve svém Ferrari 250 GT. Enzo Ferrari jej při údajném rozhovoru odpálkoval slovy, že by se měl raději věnovat svým traktorům, jež tehdy vyráběl, a ne sportovním autům se závodním charakterem. Ferruccio Lamborghini přitom nechal rozbitý díl spojky v ceně deseti italských lir vyměnit svými mechaniky. Ferrari za stejnou opravu chtělo výrazně více peněz.

Ferruccio Lamborghini se do světa sportovních aut vrhl v roce 1963 a pro svůj první počin najal ty nejlepší inženýry v Itálii, co zrovna hledali nové uplatnění. Giotto Bizzarrini byl bývalým šéfem vývoje ve Ferrari, odpovědným za ikonické 250 GTO, a Gian Paolo Dallara se k němu přesunul z Maserati. Paolo Stanzani byl čerstvým absolventem univerzity v Boloni a s vývojem jim pomáhal i testovací jezdec Bob Wallace, předchůdce slavnějšího Valentina Balboni.

Video placeholder
Lamborghini Countach • The Cultivated Collector

Lamborghini představilo svůj první počin už v roce 1963 na autosalonu v Turíně, prototyp 350 GTV, z něhož se do následujícího roku vyvinulo produkční Lamborghini 350 GT. To je historicky prvním lamborghini všech dob a pochopitelně nechybí v expozici továrního muzea značka, jež je součástí komplexu továrny v italském městečku Sant’Agata Bolognese, na mapě ležícího mezi Modenou a Boloní.

Tovární muzeum Lamborghini se nachází po boku nejstarší budovy továrny, dodnes aktivně vyrábějící nejmodernější supersporty značky, a začátkem loňského roku se otevřelo po rekonstrukci při příležitosti šedesátého výročí značky. Nová expozice tam prezentuje ty nejdůležitější modely automobilky a doplňuje je přehlídkou exkluzivních derivátů pro ty nejlepší zákazníky.

V moderní expozici tak můžete ve dvou patrech vidět opravdové legendy, jako jsou Lamborghini 350 GT, Miura, Countach LP400 „Periscopio“ nebo luxusní offroad LM002. Ve vyšším patře pak najdete moderní produkci počínající v devadesátých letech extrémním modelem Diablo GT. To doplňují jeho moderní nástupci – Murciélago LP670-4 Super Veloce nebo Aventador SVJ.

V muzeu značky se už nachází i luxusní SuperSUV Urus ve své původní podobě, kterou v aktuálním portfoliu nahrazuje plug-in hybridní Urus SE. To nejlepší pro milovníky unikátních edic pak představují limitované supersporty Reventón, Veneno, Sesto Elemento, Sián FKP 37 a novodobý Countach LPI 800-4. A teď si konečně prohlédněte naší rozsáhlou fotogalerii, kterou jsme pro vás přivezli z naší poslední návštěvy.

Museo LamborghiniOtevírací dobaVstupné
 Každý den od 9:30 do 18:00, v letních měsících do 19:00Plné 18 eur, zlevněné 14 eur