Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Přepínáním mezi výkonovými módy se mění také zobrazení displeje. Dlouhým stiskem tlačítka PC se pak dá dostat do palubního počítače.
Přepínáním mezi výkonovými módy se mění také zobrazení displeje. Dlouhým stiskem tlačítka PC se pak dá dostat do palubního počítače.
CFMoto 300 SR
CFMoto 300 SR
33 Fotogalerie

Mototest CFMoto 300 SR: Plnohodnotná motorka za sto tisíc? Ano!

Je možné za sto tisíc postavit plnohodnotnou motorku? Třístovka od čínské fabriky CFMoto dokazuje, že klidně ano. Dokonce se hodí jako tréninkové nářadí i pro vyzrálé jezdce.

Už dlouho nám nic víc nepřipomnělo éru vrcholných dvoutaktů tak dobře jako tahle čínská mikrostřela za sto tisíc. Třístovkový jednoválec miluje otáčky a ve spojení s hravou, lehoučkou motorkou dává zase připomenout dobu, kdy mladí vzdychali po okruhových střelách typu Aprilie SR 125 nebo Cagivy Mito.

Dnešní osmnáctiletí s řidičákem kategorie A2 dostanou podobný výkon skoro třiceti koní, který taky stačí k maximálce někde kolem sto padesáti v hodině. Jen tedy musí oželet kopanec do zad, když se otevře přívěra a dvoutakt se (konečně) nadechne k životu. Moderní čtyřtakt s dvojitou vačkou totiž táhne plynule v celém spektru, a dokonce ani nevibruje.

Za kilo mnoho

Abychom byli přesní, letošní model CFMoto 300 SR stojí 109.990 Kč, na webu dovozce Journeyman ale najdete ještě loňské motorky za 102.990 Kč. A pokud se smíříte s nekapotovanou variantou 300 NK, ušetříte v obou případech deset tisíc. Čili se vždycky vejdete do stovky. A za to dostanete vážně hodně!

Za designem stojí vyhlášené italské studio Modena 40, jehož stopy najdete třeba na MV Agustách. Světlomety jsou vybaveny diodovou technologií a displej na řídítkách se automaticky přizpůsobí světelným podmínkám. Má jemné rozlišení a díky matné krycí vrstvě se ani tolik neleskne na slunci. Taky umožňuje spárování s mobilem, kde přes tlačítka můžete ovládat hovory – pokud máte sluchátka v helmě.

Jako šikovnou funkci pro začátečníky v jedné stopě, kterým je motorka určena, chápeme možnost přepínat mezi módy Eco a Sport. Výkon se pak citelně stáhne a odezva na plyn je mnohem tupější. Zkušení jezdci se nad tím vzhledem k výkonu 20,5 kW možná pousmějí, ale všichni dobře víme, že i simson se dokázal postavit na zadní. Za nás super funkce, která si zaslouží palec nahoru.

Co neubrzdíš…

Úžas pokračuje, když se k motorce ohnete. Vzadu masivní odlévaná vidlice s centrálním odpružením, vpředu dokonce obrácená vidlice, obvyklá až na velkých motorkách. Všechno to korunují kotoučové brzdy J.Juan s ABS od Continentalu.

A jak to všechno funguje? Jednoduše fantasticky! Ačkoliv jsme v jednom týdnu přesedali z několika větších motorek, na tuhle vzpomínáme nejradši. Dovolí točit pořád do plna, skládat ji do zatáčky až na poslední chvíli a to, co si na ní dovolíte, byste na velké motorce odnesli krchovem. Šestikvalt řadí nepoměrně líp než vzpomínané dvoutakty. Ani jednou se nestalo, že by rychlost hned nezapadla. Mimochodem dovozce nám zmínil historku, jak na ní v motoškole prohání instruktor frekventanty na R1, kteří si nedovolí využít potenciál svých supersportů.

Vůbec se tomu nedivíme. S lehkým jezdcem bude třístovka v technických pasážích opravdu rychlá. Podvozek s nastavitelným předpětím pružin je sice pořád měkčí, než by bylo potřeba, ale zase pohodlný i pro běžné cestování. Limitem překvapivě nejsou ani metrákové postavy redaktorů Světa motorů. Pouze maximálka se nevyšplhá na slibovaných 160 km/h, ale reálných 146. I tak to úplně stačí, tahle motorka je hlavně o obratnosti.

Škoda drobností

Abychom jen nechválili, jakmile jsme mikrostřelu chytili pod krkem, vysloveně nás drásaly dvě věci. První byla příšerná vůle na čepu spojkové páčky, která se na konci hýbala snad centimetr nahoru a dolů. Spojka je ovládaná lankem bez možnosti nastavení páčky. Někde holt musí být nízká cena vidět.

Za vyslovený přešlap pokládáme zrcátka, ve kterých uvidíte jenom vlastní lokty. Když se na ně zadíváte, mají sice dlouhou stopku (a přesto se neklepou), ale jsou namontována příliš nízko. Dokonce i způsob uchycení je odbytý a vzhledem k vyzrálému zbytku motorky až nedůstojný. Vzhledem k tomu, že na třístovce si musíte často hlídat záda pohledem do zrcátek, je to nepříjemné soužití.

Nicméně kdyby se nás někdo zeptal, co koupit za sto tisíc, pokročilému či začátečníkovi poradíme místo „olítané vrány“ raději investovat do téhle třístovky. Má dospělou techniku a pětiletou zárukou. Že je z Číny? A odkud máte mobil nebo jinou spotřební elektroniku? Jen o tom třeba nevíte. Holt bude ale potřeba vzít do ruky nářadí a namontovat lepší, aftermarketová zrcátka.

Model 300 SR ani nemá na trhu přímého konkurenta. Jen nahé třístovky nebo o půlku dražší Kawasaki Ninja 400. Ale ta je vážně jinde. Nejen vrabci na střeše už si štěbetají, že na ninju u CFMoto staví kladivo. Naživo vypadá fakt skvěle. Víc ale nemůžeme říct, ani kdybyste nás mučili…

Plusy

  • Dospělá výbava
  • Skvělá ovladatelnost
  • Točivý motor

Minusy

  • Krátké stopky zrcátek
  • Uchycení spojkové páčky
CFMoto 300 SR
Motor čtyřdobý jednoválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3292,4
Výkon (kW/min-120,5/8750
Točivý moment (Nm/min-1)25,3/7250
Převodovka 6° manuální
Sekundární převod řetěz
Startování elektrické
Brzda přední jednoduchá kotoučová 300 mm s ABS
Brzda zadní kotoučová 220 mm
Pneumatiky P a Z110/70 R17 a 140/60 R17
Výška sedla (mm) 780
Pohotovostní hmotnost (kg)165
Objem nádrže (l) 12
Základní cena (Kč) 109 990 Kč (model 2022)