Mini v Paříži 2004
Na stánku angloněmeckého producenta malých ale dospělých sporťáků se představila kompletní výrobní řada po detailním optickém a technickém faceliftu, zahrnujícím mírně restylizovanou masku chladiče, pozměněné nárazníky, přední i zadní (LED) světlomety, nové barevné odstíny a vzory litých kol a celou paletu revizí v topologii interiéru. Mezi nejvýznamnější změny patří inovované sedačky, zmenšený a tříramenný volant pro Cooper S a nová přístrojová deska. Novinkou je pak rozšíření škály v Ženevě představených kabrioletů o špičkový Cooper S.
One a Cooper – nová převodovka
Dva nižší benzínové modely dostávají při příležitosti modelového roku 2005 novou, podstatně vylepšenou převodovku Getrag se stejným počtem převodů jako dříve, avšak s přesnějším řadícím mechanismem a optimalizovanými převody. Detailního přeprogramování se dostalo i řídicí jednotce motoru. Výsledkem je zlepšený komfort, akcelerace a omezená spotřeba paliva. Všechny modely už nyní mají ve standardní specifikaci otáčkoměr.
Cooper S – fitness pro sprintera
Vrcholné provedení nabízí změn více. Změněný stálý převod i jednotlivé převodové poměry v šestistupňové převodovce, výkonnější kompresor, sací i výfukové potrubí a celá řada dalších optimalizací mají za následek nárůst výkonu na 125 kW, kroutícího momentu na 220 Nm, nejvyšší rychlosti na 222 km/h a zlepšení akcelerace na 100 km/h na 7,2 s a pružného zrychlení 80 – 120 km/h na čtyřku na 6,1 s.
Cooper S Convertible – závodník s větrem
Zcela novým modelem v paletě je špičkové provedení otevřené verze, které v nabídce dosud chybělo. Jeho technika již od počátku koresponduje s modernizovaným Cooperem S a kompresorová šestnáctistovka s mezichladičem umí rozčechrat vlasy až rychlostí 215 km/h, přičemž stovka se odehraje za 7,4 s. Stejně jako ostatní Mini kabriolety umí svou střechu složit elektricky za 15 sekund, odlišuje se dvěma exkluzivními barevnými odstíny.