Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mini Rocketman
Mini Rocketman
Mini Rocketman
Mini Rocketman
38 Fotogalerie

Mini Minor: Opravdové Mini uvidíme nejdříve na konci roku 2018

Aleš Dragoun
Projekt Rocketman úplně nezemřel. Mini se tak trochu vrátí ke kořenům v závěru roku 2018. A ve spolupráci s Toyotou!

Současné Mini třetí novodobé (a čtvrté celkově) generace už vlastně není mini, délkou se posunulo mezi malé vozy. O pětidveřové variantě s prodlouženým rozvorem to platí obzvláště, ta má dokonce těsně přes čtyři metry. Jenže mateřské BMW, které si značku díkybohu ponechalo z nešťastné akvizice britského Roveru, plánuje doplnění nabídky směrem dolů. Vývoj sériové verze čtyři roky starého konceptu Rocketman byl již sice zastaven, ale nakonec Němci svůj postoj přehodnotili.

Do historie se vrací už dříve avizovaný název. Issigonisův zázrak se přece v roce 1959 začal prodávat jako Austin Seven a Morris Mini Minor. Značky Austin a Morris se dávno nepoužívají, Minor však bude reinkarnován. Mnichov práva na užití tohoto názvu naštěstí dále neprodal. Třídveřové auto má podle britského Caru měřit 3,45 m, zatímco originál měl na délku zhruba tři metry. I tak se však jedná o downsizing, tentokrát nikoliv technický, nýbrž rozměrový. Je součástí plánu společného vývoje s japonskou Toyotou. Pro první novodobou generaci Mini dodávali naftové motory právě Japonci (od roku 2003), dnes proudí opačným směrem. Bavoři zase využívají palivových článků a společně připravují nejen sportovní auta...

Příchod třídveřového Minoru je plánován na přelom let 2018 a 2019. Zda zůstane bublinovitá střecha z Rocketmanu, to zatím můžeme jen spekulovat, prý ano, stejně jako maska, černé sloupky karoserie i výrazná zadní světla ve tvaru britské vlajky, tentokrát z konceptu Superleggera. Na tradice je třeba dbát a ctít je! Finální tvary se inspirují také Pacemanem. Kolik bude stát? V Albionu někde mezi 9 a 10 tisíci liber (337-375 tisíc Kč). Fanoušci se mohou radovat, značce se pod křídly BMW daří, byť ne všechny modely přežijí. A situace, kdy nebyli majitelé prvních novodobých vozů vpouštěni na klubové a značkové srazy, je dávno zapomenuta.

Své verze se dočká i Toyota pod znovuvzkříšeným jménem Starlet, které se rozloučilo před šestnácti lety. Jejím portfoliu nahradí obchodně nepříliš úspěšný model iQ, výroby v Kolíně se tento fakt nedotkne. Nová společná platforma (tedy nikoli koncernová UKL) využije kromě zážehových a vznětových pohonných jednotek také elektromotorů pro hybridní verze a místem jejího zrodu má být hlavní závod Mini v britském Oxfordu.