Mini Clubman F58: Britsko-německá stylovka jako kombi. Neoficiálně
BMW si dalo s představením sériové verze Clubmanu docela načas, vždyť koncept praktické varianty třetí novodobé generace ukázalo už loni v Ženevě. Sada firemních fotografií unikla na Síť sítí, zcela jistě omylem. Produkční verze se od něj zvenčí liší jen v detailech, základní tvary zůstaly. Interiér se samozřejmě zcivilizoval, změny oproti základním hatchbackům bychom hledali lipou. Jenže oproti stávajícímu Clubmanu R55 je novinka, už s „mnichovským“ kódem F58 zcela jiná.
Liché zadní boční dveře, které se otevíraly „proti větru“, odvál čas. Novinka už má dva konvenční páry, což jistě přispěje praktičnosti a lepšímu přístupu dozadu. Zůstal rozvor shodný s pětidveřovými hatchbacky, které jsou kritizovány za nedostatek místa? Nejspíše ano, dozvíme se to již brzy. Jediné, které britská značka nechala být, jsou zadní dvoukřídlé, v polovině rozdělené. Na nich nebylo potřeba nic měnit. Takže Clubman je vlastně šestidveřový...
Také se značně natáhl. Přesné rozměry sice ještě neznáme, ale jistě budou velmi blízké loňské rudé studii, ne-li identické. Ta byla 4223 mm dlouhá, 1844 mm široká a 1450 mm vysoká. Na délku tak přibrala oproti R55 značných 262 mm, do šířky 161 mm a na výšku 25 mm. Poslední parametr je z fotografií nepostřehnutelný, zbylé dva však jasně patrné...
Základ podvozku je rovněž stejný s hatchbacky, rovněž paleta pohonných jednotek bude totožná. Očekávejme tedy zážehové a vznětové turbomotory s třemi a čtyřmi válci. Základem je verze One s tříválcem 1,2 l/55 kW a doplňuje ji silnější se 75 kW, Cooper má pod krátkou kapotou patnáctistovku se 100 kW a Cooper S už čtyřválcový dvoulitr se 141 kW. Naftu spalují tříválce 1,5 l/70 kW (One D) a 85 kW (Cooper D), nejvýkonnější Cooper SD dává z necelých dvou litrů, opět však už s „hrnkem“ navíc 125 kW.
Že i kombík dostane v blízké budoucnosti opravdu ostrou verzi John Cooper Works (2,0 l/170 kW), je velmi pravděpodobné. Případná alternativa v podobě pohonu všech kol představuje ovšem zatím pouze čirou spekulaci. Je Clubman cestou do mainstreamu? Možná, ale ceny určitě lidové nebudou... Podle předešlých informací si svou výstavní premiéru odbude na IAA ve Frankfurtu.