Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Motor si svižnou jízdu užívá a jde zlehka do otáček
MGB GT
Hnědé interiéry jsou typické pro modely pozdějšího data výroby
MGB GT
55 Fotogalerie

MGB: Nesmrtelný fenomén

Auto Tip Klassik

Ke zpracování článku mě většinou motivuje poutavý příběh, jindy jde jen o ojedinělost kusu samotného a někdy nevšední zážitek za jeho volantem. Tentokrát to bude malinko jiné. MGB není adrenalinovým zážitkem, nýbrž sňatkem z rozumu. Dostupnou bránou do úžasného světa veteránů a obrovských možností.

Autor: Mario Rychtera

Možná si řeknete, že je to jen dramatická nadsázka a MGB je stejné klišé jako současná Škoda Octavia. S trochou nadsázky máte částečně pravdu, jenže ona je k tomu celá řada pádných argumentů, které dnes fungují stejně dobře jako v šedesátých letech.

Starší technika v nadčasovém kabátu

Když se v roce 1962 poprvé představilo MGB na londýnském autosalonu, šlo o zajímavý mix historie a nadčasového ducha. Roadster navazoval na úspěšné tažení prvního poválečného modelu MGA. Odtud pocházely například obě nápravy a motor měl své kořeny dokonce ve druhé polovině čtyřicátých let u Austinu. Tehdy fungovala jednoduchá strategie postupného zvětšování objemu až na 1,8 litru s výkonem 70 kW a točivým momentem 150 N.m. Spojený byl se čtyřstupňovou manuální převodovkou s možností příplatkového elektrického rychloběhu pro trojku a čtyřku.

Na druhou stranu MGB šokovalo veřejnost přechodem k samonosné karoserii z oceli. Pouze kapota byla hliníková. Roadster měl na šedesátá léta velice atraktivní tvary a užitnou hodnotu zvyšovala výsuvná boční okénka. Standardní plátěnou střechu šlo na zvláštní přání nahradit hard-topem.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!