Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG One
MG One
MG One
MG One
14 Fotogalerie

MG One je atraktivní SUV kupé, které v Česku nemáme. A chtěli bychom

Ondřej Šámal

Čínský crossover s pohledným exteriérem na vybraných trzích nestojí ani 400 tisíc korun. Přitom je výkonnější než model ZS, nejprodávanější MG nejen na českém trhu.

Dva roky po vstupu čínské automobilky MG na český trh se tahle značka s britskými kořeny dokázala v letošním roce v registracích probojovat na celkové 13. místě. S 2418 auty je na tom MG lépe než třeba Opel (2089 aut a 15. příčka). Plných 1846 registrací ovšem připadá na základní model ZS. Toto cenově dostupné SUV s pohonem předních kol, výkonem 78 či 82 kW za minimálně 399.900 Kč je nejprodávanějším MG také v celé Evropě. Číňané přitom na jiných světových trzích nabízejí modely, po kterých bychom skočili i my, nároční Evropané.

Jedná se například o přitažlivý crossover MG One s karoserií SUV kupé. Vůz vzdáleně připomínající Cupru Formentor je na chilském trhu dostupný s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou o výkonu 125 kilowattů, která se pojí výhradně s převodovkou s plynule měnitelným převodovým poměrem (CVT). Podle oficiálních údajů MG One zvládne maximální rychlost až 175 km/h, průměrná spotřeba podle tamních metodik dosahuje asi šesti litrů na sto kilometrů.

Anketa
Chtěli byste MG One i na českém trhu?
Ano
Ne
Je mi to jedno, čínská auta mě nezajímají

Za částku v přepočtu 365.000 Kč MG nabízí karoserii dlouhou 4,58 metru, zadní víceprvkovou nápravu, sedmipalcový displej před řidičem a 12,3“ středový monitor spojené do jednoho celku, Apple CarPlay, Android Auto, adaptivní tempomat, světelný senzor, hlídání mrtvého úhlu s upozorněním na blížící se objekt při vyjíždění z parkovacího místa, klimatizaci, diodová hlavní světla a další komfortní a bezpečností prvky.

Video placeholder
Euro NCAP 2019: MG ZS EV – Pět hvězd pro kompaktní elektrický crossover • Euro NCAP, YouTube

Za takové peníze toho není málo, byť přizpůsobení místním náročným bezpečnostním a emisním předpisům by cenu určitě zvedlo. Nemluvě o nákladech s dodatečnými cly na čínské elektromobily, která koncern SAIC, matku automobilky MG, v Evropské unii postihla v maximální možné míře 36,3 % po aktuálním mírném snížení k původním deseti procentům.