MG One je atraktivní SUV kupé, které v Česku nemáme. A chtěli bychom
Čínský crossover s pohledným exteriérem na vybraných trzích nestojí ani 400 tisíc korun. Přitom je výkonnější než model ZS, nejprodávanější MG nejen na českém trhu.
Dva roky po vstupu čínské automobilky MG na český trh se tahle značka s britskými kořeny dokázala v letošním roce v registracích probojovat na celkové 13. místě. S 2418 auty je na tom MG lépe než třeba Opel (2089 aut a 15. příčka). Plných 1846 registrací ovšem připadá na základní model ZS. Toto cenově dostupné SUV s pohonem předních kol, výkonem 78 či 82 kW za minimálně 399.900 Kč je nejprodávanějším MG také v celé Evropě. Číňané přitom na jiných světových trzích nabízejí modely, po kterých bychom skočili i my, nároční Evropané.
Jedná se například o přitažlivý crossover MG One s karoserií SUV kupé. Vůz vzdáleně připomínající Cupru Formentor je na chilském trhu dostupný s přeplňovanou zážehovou patnáctistovkou o výkonu 125 kilowattů, která se pojí výhradně s převodovkou s plynule měnitelným převodovým poměrem (CVT). Podle oficiálních údajů MG One zvládne maximální rychlost až 175 km/h, průměrná spotřeba podle tamních metodik dosahuje asi šesti litrů na sto kilometrů.
Za částku v přepočtu 365.000 Kč MG nabízí karoserii dlouhou 4,58 metru, zadní víceprvkovou nápravu, sedmipalcový displej před řidičem a 12,3“ středový monitor spojené do jednoho celku, Apple CarPlay, Android Auto, adaptivní tempomat, světelný senzor, hlídání mrtvého úhlu s upozorněním na blížící se objekt při vyjíždění z parkovacího místa, klimatizaci, diodová hlavní světla a další komfortní a bezpečností prvky.

Za takové peníze toho není málo, byť přizpůsobení místním náročným bezpečnostním a emisním předpisům by cenu určitě zvedlo. Nemluvě o nákladech s dodatečnými cly na čínské elektromobily, která koncern SAIC, matku automobilky MG, v Evropské unii postihla v maximální možné míře 36,3 % po aktuálním mírném snížení k původním deseti procentům.