Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
MG ES5 EV
MG ES5
MG ES5
MG ES5
25 Fotogalerie

MG láká na nový dostupný elektromobil. S5 EV se postaví hlavně Škodě Elroq

Michal Dokoupil

Značka MG pokračuje s modelovou ofenzivou a začíná lákat na premiéru dalšího zcela nového SUV. Tentokrát jde o náhradu dosluhujícího MG ZS EV, která bude muset v silné konkurenci zabojovat nejen výhodnou cenou.

Elektrické MG ZS EV patří mezi populárnější elektromobily na evropském trhu, ačkoliv v Česku to tak úplně neplatí. Přesto se s příchodem druhé generace právě elektrické verze ZS zbavilo. Jeho místo totiž zaujme nový model podobné velikosti, postavený na čistě elektrické platformě. V Číně se již ukázal dříve, teď ale MG začíná lákat na jeho evropskou premiéru prvními ukázkami.

Novinka se jmenuje MG S5 EV, a proti starému ZS narostlo o 16 centimetrů, což znamená, že s délkou 4480 mm půjde o přímého konkurenta české Škody Elroq. Stejně jako ona i S5 bude mít standardně pohon zadní nápravy a podobné by měly být i velikosti baterií.

Auto stojí na elektrické platformě MSP, zvané také Nebula, která je základem i pro hatchback MG4. Evropské specifikace S5 zatím nejsou známé, ale auto se už pod názvem ES5 prodává v Číně, a tak můžeme vycházet z něj.

Dostupná je tam pouze jedna motorizace s výkonem 125 kW. Na stejném čísle začíná i MG4, v Evropě však má i verze se 150 kW, 180 kW a také ostřejší čtyřkolku s 320 kW. Je tedy možné, že se silnější varianty objeví i u S5. Baterie jsou k dispozici dvě, základní LFP se 49,1 kWh a větší LFP s 62,2 kWh, což je opět velmi podobné MG4, které má ale větší baterii s chemií NMC. A navíc má také Extended range variantu se 77 kWh NMC baterií.

MG v novince slibuje zásadní posun v kvalitě interiéru, která v současných modelech přeci jen trochu zaostává. Čínská varianta si ponechává podobné rozložení jako MG4, avšak přidává mnohem větší displej infotainmentu. Největší slabinou současných MG v Evropě je ovšem software; snad tedy Číňané zapracují i na něm. Fotky ES5 ukazují zcela jiné rozložení na obrazovce, čínské varianty MG však mají zcela odlišný systém od těch evropských.

Video placeholder
MG4 XPower • auto.cz

Dosluhující MG ZS EV již na českém trhu skončilo. Dokud se tu nabízelo, základní varianta se 130 kW a baterií o kapacitě 50,3 kWh se dala pořídit za 849.900 Kč. Novinka má i přes "prémiovější kabinu" stále být dostupným elektromobilem, ceny by tedy nemusely být o moc vyšší.

Na trhu je navíc silnější konkurence, včetně zmíněné Škody Elroq, která s podobnou technikou začíná na 799.000 Kč. Na uvedení S5 EV už evropská pobočka MG láká prvními dvěma teasery, premiéra tedy není daleko.