Mercedes V má po faceliftu. Dostal nový silný turbodiesel a devítikvalt
Mercedes-Benz V, nástupce modelu Viano, se ukazuje jako úspěšný model. Od příchodu na trh v roce 2014 má na svém kontě na 209.000 prodaných kusů, přičemž v loňském roce dokonce dosáhl na rekordní hodnotu, 64.000 prodaných exemplářů v jediném roce. Po zhruba pěti letech prodeje je však čas na inovace.
Modernizace třídy V se dotkla veškerých oblastí, designu, kabiny i techniky v útrobách. Právě v nabídce motorů proběhly asi ty největší změny. Mercedes-Benz V se dočkal nové generace turbodieselu, dvoulitrového čtyřválce OM 654, který střídá dosavadní 2,2litr OM 651. Motor s přímým vstřikováním typu common-rail pracujícím až s tlakem 2500 bar či stěnami válců potaženými materiálem Nanoslide je o 17 % lehčí než předchůdce, přičemž technické inovace se zaměřily hlavně na snížení spotřeby paliva.

Mercedes v tuto chvíli ve Véčku představuje dvě výkonové varianty naftového dvoulitru. Model s obchodním označením V 250 d je naladěn na 140 kW a 440 N.m, zatímco ten silnější V 300 d na 176 kW a 500 N.m, což je nejvíce v daném segmentu. Obě provedení bude možné pořídit i s pohonem všech kol (v základu je V zadokolkou) nebo devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic, která střídá dosavadní sedmistupňový automat 7G-Tronic.
Motor splňuje již nadcházející emisní normu Euro 6d-TEMP, čemuž pomáhá zástavba vysokotlakého i nízkotlakého systému recirkulace výfukových plynů, filtr pevných částic a selektivní katalytická redukce.
Mercedes-Benz V – technická data vybraných variant modernizovaného provedení | ||||
Verze | V 250 d | V 250 d 4Matic | V 300 d | V 300 d 4Matic |
Zdvihový objem [cm3] | 1951 | 1951 | 1951 | 1951 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW] | 140 | 140 | 176 | 176 |
Točivý moment [N.m] | 440 | 440 | 500 | 500 |
Převodovka | 9A | 9A | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 205 | 199 | 220 | 214 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 10,2 | 7,9 | 8,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,9 | 6,5 | 5,9 | 6,5 |
Později se dočkáme také elektrického provedení, jehož koncept blízký sériovému automobilu uvidíme již na nadcházejícím ženevském autosalonu, ve formě studie Concept EQV.
Co se týče designu, už tak výrazné změny tu nejsou. Třída V se každopádně dočkala jemně upravené přídě s novým nárazníkem a maskou chladiče ve stylu konvenčních osobních Mercedesů. Vzhled je přitom možné nadále individualizovat prostřednictvím verzí Avantgarde či Exclusive, popřípadě prostřednictvím linie AMG.
Osobními Mercedesy se inspiroval také interiér, konkrétně „turbínové“ otvory ventilace nebo přepracované ukazatele v přístrojovém štítu. Nové jsou také některé barevné kombinace a dekory, novinkou jsou pak i luxusní sedadla jak z třídy S, nabízející možnost sklápění a funkce masáže a ventilace.
Automobilka také rozšířila nabídku elektronických asistentů. Aktivní brzdový asistent samočinně zabrzdí před překážkou, umí zareagovat na stojící vozidla i chodce, zatímco automatické přepínání tlumených a dálkových světel umí reagovat na protijedoucí vozidla, aby jejich řidiče Mercedes neoslňoval.