
Mercedes-Benz Sport Cruiser nahradí třídu R
K nejviditelnějším neúspěchům automobilky Mercedes-Benz posledních let patří třída R, jejíž prodeje nedosáhly výsledků očekávaných vedením společnosti. I přesto se má tato modelová řada dočkat vedle nepřímého i přímého nástupce.
Již v létě letošního roku se v souvislosti s únikem skic nového vanu třídy V, připravované na místo současného Viana, objevily spekulace o tom, že právě tento model se díky luxusně pojatému a prostornému interiéru stane nepřímým nástupcem třídy R.
Nyní ovšem německý Auto Bild přinesl informace o přípravě velkého luxusního crossoveru pojmenovaného Sport Cruiser. Ten se má vydat podobným směrem jako třída R, ale nabídnout oproti ní vyšší světlou výšku v kombinaci s elegantnějšími liniemi karoserie.
Základem pro Sport Cruiser se má stát platforma připravované nové generace třídy E s rozvorem prodlouženým na tři metry. Díky tomu má interiér nabídnout dostatek prostoru sedmi cestujícím, sedícím ve třech řadách.
Design karoserie má pokračovat v rozvíjení stylu současné třídy S a nové třídy C v kombinaci s prvky aktuální třídy B a budoucí třídy E. Inspiraci pro odlehčení zadních partií mají designéři hledat i u modelu CLS Shooting Brake a není vyloučenou, že i přes vyšší světlou výšku nabídne Sport Cruiser oproti současné třídě R nižší stavbu karoserie, což by odpovídalo inspiraci novým GLA.
I přes variabilní uspořádání interiéru se sedmi samostatnými sedadly má Sport Cruiser zůstat věrný dvojici párů klasicky otevíraných dveří. Důvodem je nižší hlučnost a možnost elegantnějšího řešení vnějšího i vnitřního designu dveří oproti posuvným dveřím používaným u vanů. Zájemce o praktičtější řešení přístupu do interiéru a jeho vyšší vnitřní výšku má uspokojit připravovaná třída V, která se má představit na březnovém autosalonu v Ženevě.
Zhruba pět metrů dlouhý crossover má kromě platformy sdílet s novou třídou E i vybrané pohonné jednotky. Prozatím jsou zmiňovány zážehové šestiválce a osmiválce o objemu 3,0 l, resp. 4,0 l a připravovaný řadový šestiválcový turbodiesel o objemu 2,9 l. Kromě těchto konvenčních verzí mají dorazit i hybridní provedení s dvoulitrovým nebo třílitrovým benzinovým motorem v kombinaci s elektromotorem.
Samozřejmostí pro Sport Cruiser se má stát pohon všech kol, podvozek se vzduchovým odpružením a široká paleta asistenčních systémů zvyšujících bezpečnost i komfort provozu. K prosvětlení interiéru má přispět rozměrná panoramatická střecha a ve výbavě nebudou chybět dotykové displeje, jejichž prostřednictvím bude ovládán navigační i zábavní systém.
Prodej Mercedes-Benzu Sport Cruiser se má rozběhnout zhruba s ročním odstupem po nové generaci třídy E a očekává se, že první vozy ke svým majitelům zamíří v roce 2017.