Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz EQS
Mercedes-Benz EQS
Mercedes-Benz EQS
Mercedes-Benz EQS
96 Fotogalerie

Mercedes-Benz omezuje výrobu modelů S a EQS. Není o ně zájem

Ondřej Šámal

Německý výrobce sníží počet pracovních směn ve výrobě luxusního sedanu S a elektrického liftbacku EQS. Důvodem je nižší poptávka ze strany zákazníků.

Factory 56 v Sindelfingenu má na starost výrobu vrcholných mercedesů se spalovacími agregáty i čistě elektrickým pohonem. Právě zde totiž vznikají sedany třídy S ve variantách se standardním i prodlouženým rozvorem, ještě exkluzivnější deriváty s přídomkem Maybach a neméně opulentní liftback EQS na elektrický pohon.

Poptávka po „top-end“ modelech od Mercedesu ovšem v posledních měsících klesá. Za první pololetí prodeje spadly o 22 procent na 137 tisíc aut, přičemž do této neupřesněné kategorie spadají i další vozy s třícípou hvězdou ve znaku.

Ačkoliv nemáme přesná čísla o prodejích obou zmíněných modelových řad, za poklesem podle všeho stojí především nižší zájem o elektrický Mercedes EQS. Automobilka očekávala, že ročně se tohoto liftbacku prodá okolo 50 tisíc exemplářů. Podle všeho ovšem odbyt nedosahuje ani poloviny tohoto čísla. Především v Číně, na veledůležitém trhu pro Mercedes-Benz i elektromobily obecně, totiž není o EQS takový zájem, jak se předpokládalo.

Video placeholder
Nový Mercedes-Bent EQS 2024: Oficiální video • Mercedes-Benz

Vůz přitom letos na řadě prošel modernizací, která přinesla například větší trakční akumulátor (118 místo 108,4 kWh), díky čemuž normovaná dojezd verze 450+ s jedním elektromotorem vzadu o výkonu 265 kW ujede až 794 kilometrů. Zvýšila se také tažná síla, z dosavadních 750 na 1700 kilogramů v případě brzděného přívěsu.

Zapracovalo se také na komfortu cestujících a nabídce bezpečnostních pomocníků. Mercedes-Benz EQS nabízí například autonomní změnu jízdního pruhu v případě vpředu jedoucího pomalejšího vozidla. EQS tento manévr provede zcela samostatně bez zásahu řidiče. Ten ale musí být stále ve střehu, protože odpovědnost zůstává na něm. Jedná se o doplněk k aktivnímu adaptivnímu tempomatu a aktivnímu asistentovi řízení. Podmínkou je navigace MBUX a jízda na minimálně dvouproudové dálnici s rychlostním limitem, přičemž vůz manévr zvládá v rozmezí od 80 do 140 km/h. 400voltová nabíjecí architektura zůstala, dvojnásobné hodnoty podporující dobíjení výkonem vysoko přes 200 kW se dočkáme až u následující generace.

Mercedes-Benz EQS v Česku aktuálně v základní verzi EQS 350 Electric Art Edition s jedním elektromotorem s 215 kW a dojezdem až 675 kilometrů pořídíte za 2.640.200 Kč, třída S začíná na 2.936.670 Kč za model S 350 d s 230 kilowatty a standardním rozvorem.