Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC
Mercedes-Benz EQC
58 Fotogalerie

Mercedes-Benz EQC oficiálně: Nové elektrické SUV má 300 kW a ujede přes 400 km

Mercedes-Benz oficiálně odhaluje prvního zástupce své obchodní řady elektromobilů EQ v podobě očekávaného SUV s označením EQC. Novinka zaujme svým designem i jízdními výkony.

Mercedes-Benz na autosalonu v Paříži na podzim roku 2016 odhalil studii elektromobilu Generation EQ a nyní právě na tento vůz navazuje sériové SUV, které na trh zamíří s označením EQC. Elektrická novinka s třícípou hvězdou na přídí se stane konkurentem pro Audi e-tron, Jaguar I-Pace a především crossovery severoamerické značky Tesla.

Elektrické SUV značky Mercedes-Benz svými liniemi navazuje na již zmiňovanou studii z roku 2016 a rovněž i na aktuální modelovou řadu GLC. Právě k ní má nejblíže i svými rozměry s rozvorem náprav 2873 mm, celkovou délkou 4761 mm, šířkou 1884 mm a výškou 1624 mm. Ze srovnání s GLC pak EQC vychází o 105 mm delší a 315 mm nižší.

Interiér novinky se podobně jako exteriér nesnaží ohromovat futuristickými vizemi, ale rozvíjí současný styl značky Mercedes-Benz, což znamená, že je zde použito pásu dvojice 10,25palcových displejů přístrojového štítu a multimediálního systému. Samozřejmostí je zde systém MBUX. Pozornost si pak v případě interiéru zaslouží i možnost objednat si čalounění, které bude vyrobeno z recyklovaných materiálů. Zavazadlový prostor má základní objem 500 litrů.

Mercedes-Benz EQC využívá ke svému pohonu dvojici elektromotorů, z nichž je každý určen pro jednu nápravu a automobilka uvádí kombinovaný výkon 300 kW (408 k). Točivý moment vrcholí hodnotou 765 N.m. Tyto hodnoty míří na všechna čtyři kola prostřednictvím inteligentního systému pohonu s vektorováním točivého momentu pro každé kolo.

Potřebnou energii elektromotorům poskytují v podlaze uložené lithium-iontové baterie s kapacitou 80 kWh podle NEDC, jejichž hmotnost je 650 kg. Pohotovostní vozu se pohybuje kolem 2425 kg. Pro využití výkonu elektromotorů a kapacity baterií podle aktuálních potřeb řidiče jsou k dispozici čtyři jízdní režimy, které nesou označení Comfort, Eco, Sport a Max Range, kdy ten poslední uvedený je zaměřen na co nejdelší dojezd.

Mercedes-Benz již nyní uvádí, že EQC má podle testovacího cyklu NEDC ujet na jedno nabití přes 450 km a podle nového WLTP se má jednat o stále poměrně příznivou hodnotu přes 400 km. Maximální rychlost modelu EQC je omezena na 180 km/h a z 0 na 100 km/h má akcelerovat za 5,1 s.

Čas potřebný k nabíjení baterií uvádí Mercedes-Benz pouze v souvislosti se svou rychlou DC nabíječkou, s níž lze za 40 minut nabít baterie s kapacitou 10 % dostat na 80 % a pokračovat v jízdě.

Mercedes-Benz sice již nyní představuje model EQC v podobě, v níž jej uvede na trh, ale zároveň uvádí, že výroba se rozběhne až v roce 2019. Následně vstoupí toto elektrické SUV na evropský a další trhy.