Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-Benz CLA Coupé
Mercedes-Benz CLA Coupé
Mercedes-Benz CLA Coupé
Mercedes-Benz CLA Coupé
51 Fotogalerie

Mercedes-Benz CLA nové generace je delší, širší a chytřejší než sedan třídy A

Aleš Dragoun
Mercedes-Benz představil na CES novou generaci kompaktního sportovního sedanu CLA. Jak moc si půjde po krku se čtyřdveřovou třídou A? Dostane výkonnější motory a bude určitě dražší...

Když trojcípá hvězda představila sedan nové generace třídy A, všichni si mysleli, že to znamená konec pro CLA. Teasery z poslední doby nás ale uvedly v omyl a na Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas se v pořadí druhé CLA představilo světu, konkrétně 8. ledna 2019 po osmé hodině večerní středoevropského času. Má na co navazovat, předchůdce se prodalo po celém světě včetně kombi Shooting Brake 750 tisíc kusů, což rozhodně není neúspěchem.

CLA s kódem C118 vypadá prakticky totožně jako áčko s kufrem (tovární označení V177), ale rozdíly najdeme. Má decentně nižší střechu, která směrem dozadu klesá strměji dolů, bezrámová okna, boční prolisy se táhnou v úrovni klik dveří a nikoli nad nimi. Odlišný je i tvar všech světel a kapota dostala další zvýraznění. Pro první sadu továrních snímků zvolil Daimler černou barvu, takže změny tolik nevyniknou. Auto je 4688 mm dlouhé, 1830 mm široké a 1439 mm vysoké. Většina rozměrů vně i uvnitř ve srovnání s předchozí generací narostla – kromě zavazadelníku, který má 460 l , o deset méně. V porovnání se čtyřdveřovou třídou A je CLA o skoro 14 cm delší a více než 3 cm širší. Součinitel odporu vzduchu ukázal v aerodynamickém tunelu hodnotu 0,23, což znamená o setinu více než dříve kvůli protáhlejší přídi.

Rozvor je shodný (2729 mm), stojí tedy na pomezí nižší střední a střední třídy, i když novinku Daimler nazývá „kompaktním čtyřdveřovým kupé“. Podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a zadní víceprvkovou nápravou může mít adaptivní odpružení. O levnější nápravě ze základních áček se výrobce nezmiňuje. Kola mají minimálně šestnáct a maximálně devatenáct palců.

Trojcípá hvězda zatím oznámila jedinou motorizaci CLA 250, známý dvoulitrový přeplňovaný zážehový čtyřválec. Ten dává výkon 165 kW a 350 N.m, v konkrétním exempláři byl spojen s dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT. Při uvedení na trh budou k dispozici i další pohonné jednotky, jakož i manuální převodovky a kromě předního i pohon všech kol. Dočkáme se tedy i jiných specifikací zmíněného benzinového dvoulitru a také jednotky vznětové se stejným zaokrouhleným objemem. O nasazení turbodieselu 1,5 l a zážehové třináctistovky nepadlo zatím ani slovo.

Palubní desce dominuje dvojice obrazovek, v základu sedmipalcových, za příplatek s úhlopříčkou 10,25 palce. Jedna nabízí přístroje, druhá informační systém. Oproti tříprostorovému áčku s jinak prakticky shodným interiérem má CLA nejnovější verzi MBUX (Mercedes-Benz User Experience), který pokročil, je z něj chytrý asistent, rozpoznává gesta. Ovládání hlasem už reaguje jen na příkazy řidiče, případě spolujezdce, dokáže je mezi sebou rozeznat a nematou jej případní další členové posádky. Touchpad na středové konzole jako ovládací alternativa k taktéž tradičnímu dotyku prsty přímo na obrazovku zůstal. Systém je také kompatibilní s novými chytrými hodinkami Vivoactive 3, které automobilka vyvinula ve spolupráci s Garminem. Head-up displej je barevný, špičkové audio nese značku Burmester.

Ve standardu najdeme předcházení kolizím včetně těch zezadu s automatickým brzděním, či udržování jízdy v pruzích mimo město. Za adaptivní tempomat, rozpoznávání značek a další pomocníky je nutné dát peníze navíc. Díky všem dostupným pokročilým jízdním pomocníkům včetně soustavy radarů a kamer, které mají půlkilometrový rozsah, už umí auto jet polosamočinně, samozřejmě využívá navigačních dat. V úvodu zmíněná hlavní světla jsou v základu halogenová s denními diodami, za LED ve dvou verzích se připlácí.

CLA se bude vyrábět výhradně v maďarském Kecskemétu a na trh přijde v květnu 2019. Po celý první rok bude k mání v dnes již tradiční limitované specifikaci Edition 1.